חדשות בעולם

ארה"ב: נבחר לחבר מועצה שלושה שבועות לאחר מותו. איך זה קרה, ומי יכהן במקומו?

אין ספק שזה אחד התרחישים היותר מוזרים שאירעו בארה"ב: לא ברור כיצד זה קרה, אך שלושה שבועות לאחר שהמועמד הרפובליקני דניס הוף נפטר, תומכיו בחרו בו כחבר המועצה המקומית בנוואדה. איך זה קרה, ומי יכהן עכשיו?

אא

אין ספק שזה אחד התרחישים היותר מוזרים שאירעו בארה"ב: לא ברור כיצד זה קרה, אך שלושה שבועות לאחר שהמועמד הרפובליקני דניס הוף נפטר, תומכיו בחרו בו כחבר המועצה המקומית בנוואדה. 

איך קורה כזה דבר, והאם מדובר בהליך תקין מבחינה חוקית? אז כן, מסתבר שמדובר בהליך תקין לגמרי - אם כי לא ברור מה בדיוק ציפו תומכיו הרפובליקנים שיקרה. 

מסתבר שצעד זה שלהם היה במטרה להשאיר את המחוז בידי השליטה הרפובליקנית - מה שמוכח כעת כצעד חכם, שכן הוף אמנם אינו יכול לאייש את המשרה, אך חברי המועצה יתכנסו לדיון מיוחד כדי להחליט מי מביניהם ראוי לתפקיד במקומו. 

כעת טוענים כלי התקשורת במדינה כי הוף בן ה-72, שנפטר ב-16 לאוקטובר, הצליח לגבור על יריבו לסיה רומנוב - ולהגיע לרוב של 68.3 קולות לטובתו. מנהל קמפיין הבחירות של הוף התבטא ואמר כי מדובר בניצחון חמוץ מתוק ש"מזכיר את הסיפור של משה בתנ"ך. הוא לא ייכנס איתנו לארץ המובטחת, אבל עדיין נרוויח מההישג שלו ואני בטוח שהוא צופה בתוצאות בגן עדן ושמח על הניצחון".

ואיך מגיב לכך הציבור? "אם הוא היה עדיין חי, אין סיכוי שהייתי מצביעה לו", אמרה אחת מתושבות המקום בראיון ל'דיילי מייל' הבריטי. "אין לי שום בעיה עם זה שהוא זכה אחרי שהוא מת. אני מכירה הרבה אנשים שבמשך שנים הצביעו רק לרפובליקנים, והפעם החליטו להצביע לדמוקרטים, כי רק אחרי שהוא נפטר, הם הרגישו שהם יכולים לעשות זאת מבלי להרגיש אשמים על כך", סיכמה. 

תגיות:בחירותמוזרארה"במועצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה