עובדות שלא ידעתם

הידעתם שלא כל העכבישים טווים קורים?

מהי אנרגיה סולארית? ואלו בעלי חיים משתמשים במאוורר על מנת לקרר את ביתם? 7 עובדות מפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שמערכת העיכול ארוכה יותר מהגוף כולו? צינור העיכול מגיע לאורך של 9 מטרים, בזמן שהגוף כולו מגיע לאורך של פחות מ-2 מטרים. זאת משום שצינור העיכול מקופל ומפותל, ונכנס כולו בחלל הבטן.

2. הידעתם שניתן לקפוץ ממטוס מבלי להיהרג? מהירות הנפילה ממטוס יכולה להגיע ל-160 קמ"ש! אך צנחנים קופצים מגובה רם, ומשתמשים במצנח על מנת להאט את קצב הנפילה באופן משמעותי. כך הם מצליחים לנחות על האדמה ללא פגע.

3. הידעתם שהכוורת מתקררת באמצעות "מאוורר"? כדי לשמור על טמפרטורה מתאימה של הכוורת, לייצור יעיל של דבש, שתי קבוצות של דבורים אחראיות על קירור הכוורת באמצעות נפנוף כנפיהן. קבוצה אחת נמצאת כשפניה אל הכוורת, ומזרימה אוויר קר פנימה, וקבוצה שניה פונה אל מחוץ לכוורת, ומוציאה החוצה את האוויר החם.

4. הידעתם שהיו בעבר תאואים בארץ ישראל? התאו נפוץ בעיקר בארצות אפריקה. בעבר, היו תאואים גם בארץ ישראל, אך מקורות המזון שלהם נפגעו עם הייבוש של ביצות הירקון ואגם החולה, והם נעלמו מן הארץ.

5. הידעתם שלא כל העכבישים טווים קורים? ישנם עכבישים שתופסים את טרפם באמצעות מלכודות אחרות, כמו חפירת מחילות נסתרות. ישנם גם עכבישים טורפים, שאינם זקוקים כלל למלכודות.

6. הידעתם שישנם צמחים שיכולים לטרוף? צמחים שונים לוכדים חרקים באמצעות מלכודות מסוגים שונים, והם מעכלים את החרקים באמצעות מיצי עיכול שמופרשים מתוכם. כך הם ניזונים מן החומרים שבגופו של החרק.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם שאפשר ליצור חשמל מהשמש? השמש פולטת אור וחום, אשר נקראים "אנרגיה סולארית". את האנרגיה הסולארית אפשר לקלוט באמצעות קולטנים מיוחדים, ולהפוך אותם לזרם חשמלי. השימוש בכך נפוץ בעיקר לחימום מים באמצעות דודי שמש, אך ישנם מקומות בהם משתמשים באנרגיה סולארית לתאורה ולמגוון שימושים אחרים.

תגיות:עובדות שלא ידעתםצמח טורףאנרגיה סולארית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה