חדשות בארץ

השופט פסק לטובת מפעל הפיס: מדוע הזוכה שזכה ב-70,000 ש"ח - לא יקבל שקל?

מסתבר שטעויות במילוי טפסי לוטו עשויות לעלות כסף, והרבה... לאחרונה גילה את זה תושב תל אביב בדרך הקשה, לאחר שהטופס שמילא זכה, אך ממפעל הפיס נאמר לו כי לא יוכל לקבל את הכסף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסתבר שטעויות במילוי טפסי לוטו עשויות לעלות כסף, והרבה... לאחרונה גילה את זה תושב תל אביב בדרך הקשה, לאחר שהטופס שמילא זכה אך ממפעל הפיס נאמר לו כי לא יוכל לקבל את הכסף. 

בירור קטן העלה כי הזוכה מילא את מספר תעודת הזהות שלו בצורה בלתי תקינה, וכך, כאשר ניגש לפדות את הכסף לפני כשנתיים וחצי - נאמר לו שלא יוכל לקבל אפילו שקל מהזכייה בת 70 אלף השקלים של הטופס שלו. 

הזוכה ההמום ניגש לעורך דין והגיש תביעה בבית משפט השלום בתל אביב, כדי שכספי הזכייה יועברו לידיו. כאשר הזוכה הודה שמילא את הטופס ב'שלט רחוק', מבלי להיות נוכח בדוכן - הואשם על ידי נציג מפעל הפיס בניסיון להלבין הון. "אני לא מעורב בשום הלבנת הון", טען, כך על פי הדיווח באתר 'מאקו'. "מדובר בטעות תמימה, ובגלל שלא יכולתי להגיע לדוכן עקב רגל שבורה, ביקשתי מבעל הדוכן שיקליד את מספר תעודת הזהות שלי. ייתכן והוא טעה באחת הספרות", אמר. 

אלא שמפעל הפיס מתעקש בכל זאת שבמקרה כזה שבו קיימת אי התאמה בין הספרות שהוצפנו בכרטיס לבין מספר תעודת הזהות - כספי הזכייה לא משולמים. מי שהכריע בסוגיה הקשה היה השופט אבי שליו, שלאחר שמיעת שני הצדדים פסק לטובת מפעל הפיס ש"לא הפר את תנאי ההגרלה", לדבריו. 

בפסק הדין הדגיש השופט כי מי שממלא את הכרטיס חייב להקליד בעצמו את מספר תעודת הזהות שלו, ומכיוון שהזוכה חרג מנהלי מפעל הפיס - לא מגיע לו לזכות על פי הדין".

תגיות:טעותמפעל הפיסזכייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה