הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק, והפעם: רבנות, מהדרין או בד"ץ?

מה ההבדל בין הכשרויות השונות, וכאשר מתחילים להקפיד על כשרות – איזה מאכל זקוק בעיקר להכשר מהודר?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המאכלים שאנו מכניסים לגופינו נהפכים להיות חלק מגופינו ממש. כאשר אנו חלילה אוכלים מאכל לא כשר, הטומאה שלו מתפזרת בגוף ונדבקת שם. חשוב להבין את ההבדלים בין ההכשרים השונים, ולהזין את הגוף והנפש במזון הטוב ביותר.

באותה מידה שחשוב לאכול אוכל בריא ואיכותי כדי לשמור על הגוף, כך חובה לאכול אוכל כשר כדי לשמור על הנפש.

חז"ל מלמדים אותנו שמזון לא כשר מטמטם את הלב. טמטום הלב זוהי אחת הבעיות הקשות ביותר שיכולות להיות לבן אדם. הלב הופך לאטום ולא מצליחים לקלוט שום דבר רוחני, ואפילו לא מרגיש שמשהו לא בסדר. כמו חולה שלא מודע למחלתו וכך לא מחפש אפילו טיפול מתאים.

כאשר האדם אוכל מזון לא כשר, הוא מתרחק לאט לאט מהבורא מבלי להרגיש זאת. על כן, כדי להתקרב לבורא ולא להגיע לידי טמטום הלב חלילה, חובה להקפיד כמה שיותר על ענייני הכשרות.

חשוב להבין שלהכין מזון כשר ולהפעיל מסעדה כשרה – עולה יותר כסף לבעל המקום. כאשר המקום כשר, יש צורך בתשלום למשגיח צמוד הנוכח במקום במשך כל היום; חובה להשתמש במצרכים כשרים ולהקפיד על בדיקות וניקיון במהלך העבודה; כמו כן, סחורה רבה עלולה להיפסל משימוש. על כן, מאכל כשר למהדרין יעלה יותר, כי השקיעו בו הרבה יותר.

למרבה הכאב, אנשים רבים מעדיפים לאכול במסעדות לא כשרות, שעולות זול יותר, או שהן קרובות יותר וזמינות יותר. זוהי הסיבה שחשוב מאוד שתהיה כשרות כללית, גם אם לא מהודרת, אך כיוון היא תאפשר לחנויות ולמסעדות כשרות להיות זמינות בסביבה. על כן חשוב מאוד להקפיד לאכול במקום עם הכשר.

עם זאת, הרבה יתר מהודר לאכול מאכלים עם הכשרים המקפידים הרבה יותר על כל כללי ההלכה. ואלו כשרויות טובות יותר. בכשרויות מהודרות יותר, הרב שנותן את ההכשר מקפיד מאוד על כללים נוספים בשמירת הכשרות, ועל כן המאכל מהודר הרבה יותר.

כאש מתעוררים ספקות במאכל מסוים, כשרויות מהודרות יותר מקפידות מאוד על קלה כבחמורה, לא מתפשרת ולא עושה הקלות שונות. אמנם, גם בכשרות הרגילה המשגיחים מתאמצים מאוד לספק לציבור אוכל כשר על פי כללי ההלכה, אך הכשרויות המהודרות מקפידות הרבה יותר.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מעוניינים להתחזק בשמירת הכשרות? מצוין. באופן זה תזכו שהנשמה שלכם תזכה למזון שמותאם לה הרבה יותר. חשוב לזכור שגם מוצר אחד שהחלטתם להקפיד עליו ולרכוש אותו בכשרות יותר מהודרת, שווה המון, כיוון שכל מעשה שהוא למען תורה ומצוות, חשוב מאוד בעיני ה' יתברך.

התחילו להקפיד על כשרויות לאט לאט. בתור התחלה, כדאי להשתדל לרכוש כשרות מהודרת של המוצרים הבעייתיים יותר, כמו בשר ועופות, ששם חלילה ניתן להיכשל באיסורים חמורים כמו נבלות וטריפות.

כן חשוב להקפיד על כשרות מהודרת במוצרים שעלולים להיות נגועים בחרקים, כיוון שכאשר אוכלים חלילה חרק, אף אם הוא מת – עוברים על כמה איסורי תורה בכל חרק.

הבה נתאמץ להקפיד על כשרות המזון, וככל שנתאמץ יותר ונשקיע יותר - נזכה להיות הרבה יותר קרובים לבורא יתברך. 

הרב זמיר כהן מסביר: האם מספיק לאכול בשר כשר, או שחייבים לאכול דווקא בשר "חלק"? ומה זה אומר בכלל?

מדור "כשרות" מכיל סרטונים ומאמרים רבים, שיעזרו לכם לעשות צעד אחר צעד עד הפסגה: לאכול מזון כשר. היכנסו.

תגיות:כשרותהמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה