עובדות שלא ידעתם

הידעתם שאפשר למנוע מחלב להחמיץ?

איך השממית מטפסת על קירות? ואיך התגלה החיסון הראשון? 7 עובדות מפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שהפחם הופך גם למלט? לאחר ששורפים פחם, נוצר אפר שמשקלו כעשירית מן הפחם. האפר הזה משמש לייצור של מלט, של אספלט, של יסודות לכבישים ועוד.

2. הידעתם שיש זאבים בארץ ישראל? בישראל חיים כיום כ-200 זאבים. הם פזורים במספר אזורים בארץ, כמו רמת הגולן, מדבר יהודה והנגב.

3. הידעתם שהחיסונים התגלו בזכות פרות? בזמן מגפת האבעבועות השחורות גילה אדוארד ג'נר שאנשים שנדבקו מפרות באבעבועות מסוג קל יותר – לא נדבקו באבעבועות שחורות. בעקבות ההבנה הזו, הוא פיתח את החיסון הראשון נגד אבעבועות שחורות מדמן של הפרות החולות.

4. הידעתם שאפשר למנוע מחלב להחמיץ? חלב מחמיץ משום שהחיידקים שבתוכו מתרבים. אם מרתיחים את החלב, החיידקים שבתוכו נהרגים. אם נשמור חלב שהורתח בכלי אטום – הוא לא יחמיץ.

5. הידעתם שהפיליפינים מורכבים מ-7,100 איים? השטח של איי הפיליפינים משתרע על שטח שאורכו 1,900 ק"מ מצפון לדרום, ו-1,000 ק"מ ממזרח למערב. רוב האיים קטנים מאד, ורק 2,440 מתוכם זכו לשם משלהם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. הידעתם שלג'ירף יש הרבה קרניים? לרוב הג'ירפות ישנן שתי קרניים קטנות על הראש. ישנם ג'ירפים שלהם צומחת עם השנים קרן נוספת בקדמת הראש, ואצל מינים מסוימים של הג'ירף צומחות 2 קרניים קטנות נוספות, מאחורי השתיים הרגילות.

7. הידעתם שהשממית היא "מטפסת הרים" מקצועית? ברגליה של השממית ישנם ווים בולטים, אשר מאפשרים לה להיצמד לסדקים שבאבנים ובקירות. לכן, שממית לא תוכל לטפס על משטח חלק לחלוטין, כמו זכוכית מלוטשת למשל.

תגיות:עובדות שלא ידעתםפחםאיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה