מידע ליולדת

בשורה לציבור היולדות - ניתן לעקוב אחר מהלך הלידה בשידור חי

זהו, מעתה גם את יכולה לקחת חלק בתהליך הלידה. תוך כדי צירי הלחץ תוכלי לראות על גבי מסך האולטרה סאונד את ראש העובר ולקלוט בזמן אמת כיצד הלחיצות שלך משפיעות על דרכו אל אוויר העולם

  • כ"ט שבט התשע"ח
אא

כל אישה שחוותה לידה טבעית והגיעה לשלב צירי הלחץ תבין במה מדובר. דווקא כאשר אנחנו עומדות לקראת הסוף, ישנה פתיחה מלאה וראש התינוק כבר עוד רגע מבצבץ, דווקא אז חשים את הכאבים הקשים מכל.

המיילדת מדרבנת ומכוונת, אך נשים רבות שאינן עומדות במעמסת הכאבים ולוקחות אפידורל אפילו אינן מרגישות את התינוק ולא יודעות מתי להפעיל את הלחץ ומתי להרפות. כעת שיטה מהפכנית חדשה אמורה לפתור בעיה זו.

בבדיקת אולטרה סאונד זו המיקוד הוא כלפי צוואר הרחם. כעת לא רק הצוות הרפואי יידע מה נעשה אלא גם היולדת. היא תוכל לזהות את ראש העובר בתעלת הלידה בכל השלבים.

לטכניקה חדשה זו הנקראת 'ביופידבק' כבר ישנן הצלחות מוכחות.

הנשים שנעזרו בטכנולוגיה החדשה סבלו מפחות קרעים ומעבר לזאת דיווחו על תחושת חיבור חזקה יותר לתינוקן לאחר שנולד. כך נכתב במחקר חדש שבוצע על ידי רופאים מביה"ח תל השומר בסיועם של חוקרים שעובדים במרכז הבינתחומי בהרצליה.

כיצד זה עובד בפועל? כ-15 דקות הרופא עורך אולטרה סאונד לראשו של העובר שמצוי בתעלת הלידה. היולדת מתבקשת ללחוץ מבלי להביט על המסך. לאחר מכן הצוות מסובב את המסך לכיוונה.

היולדת מקבל הסבר ולאחר מכן עליה ללחוץ שוב תוך כדי הבטה במסך. הפעם היא רואה כיצד יורד הראש בתעלת הלידה כתוצאה מן הלחיצה. היתרון ברור: היולדת חשה עד כמה ללחיצותיה יש השפעה על התקדמותו של העובר ובהתאם מכווננת את עבודת הגוף שלה בזמן הלידה.

 

מפחית גם חרדות

במהלך המחקר נבדקו 95 נשים. מתוכן 69 ילדו בלידה הרגילה. 26 נעזרו בשיטת הביופידבק.

"התגובות שקיבלנו מהיולדות היו מדהימות", מדווח ד"ר גלבוע, המשמש כסגן מנהל ביחידת האולטרה סאונד בביה"ח שיבא, "הן דיווחו על הפחתת תחושת החרדה ועל כך שחשו בטוחות יותר ללחוץ. רבות העידו שתודות לצפייה במסך האולטרה סאונד הן ידעו מה עליהן לעשות. לעתים המיילדת מנסה להסביר ליולדת במשך זמן רב אולם הסתכלות על האולטרה סאונד גורמת ליולדות להבין תוך שניות את שעליהן לעשות. תמונה אחת חוסכת אלף מילים".

 

חיבור לתינוק כבר מזמן הלידה 

"נשים רבות סוחבות בקרבן תחושת אשמה על כך שנאלצו לעבור ניתוח קיסרי כי הרופא אמר שאינן לוחצות כפי שצריך", כך מוסיפה ד"ר שרון פרלמן מבית החולים, אחת מן החוקרות, "הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לסייע לנשים אלו ללחוץ כפי הראוי או לראות שמבנה גופן אכן לא מאפשר לידה רגילה. כך נחסכים רגשות אשמה מיותרים".

"השיטה מסייעת גם מבחינה רגשית. שאלונים וראיונות שנערכו עם היולדות לימדו על תחושותיהן לאחר הלידה. השימוש בביופידבק העצים את תחושת החיבור לתינוק אחר הלידה וסייע למנוע סימפטומים פוסט-טראומטיים שלעתים נוצרים לאחר הלידה", כך מסבירה ד"ר טלי פרנקל שהשתתפה במחקר, "זאת משום שאחד מן הגורמים לסימפטומים אלו זה הניתוק הרגשי הזמן הלידה. השיתוף של הביופידבק מנע ניתוק זה וחיבר את היולדת לתינוקה בזמן הלידה".

לדבריה חשוב למנוע עד כמה שאפשר תסמינים אלו אשר בין עשרים לעשרים וחמש אחוז מפתחות תסמינים אלו אשר מקשים ביצירת הקשר בין האם לתינוק.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

מא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:לידהאולטראסאוונדלעקוב אחרי תהליך הלידההפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה