הפלה לפי שבועות

7 בום – אחרי 6 הפלות ולידה אחת, שירה מבקשת: אל תתייאשו

הסיפור המדהים של שירה דיגהורקר סלוק: 7 הריונות בתוך 7 שנים, 6 מתוכם הסתיימו בהפלות. ההיריון השביעי הביא סוף סוף ללידה של תינוקת מתוקה, ויש עוד הפתעה בסוף

  • י"ב טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בפוסט שפרסמה לאחרונה שירה דיגהורקר סלוק בקבוצת הפייסבוק "מאמשפוחה", היא משווה את עצמה ואת התהליך שעברה למשחק "7 בום" – 6 הריונות כושלים, אבל בשביעי הגיע הניצחון.

שירה, בת 31, מספרת בפוסט כי היא נשואה קרוב ל-8 שנים, וכי ניסתה להרות מיד לאחר חתונת. אלא שההיריון בושש מלבוא, ולאחר 9 חודשים פנתה שירה על דעת עצמה למומחית לפוריות. כבר בבדיקה הראשונה נאמר לה כי לא תוכל להרות באופן טבעי, והיא קבלה איקקלומין להאצת הביוץ. כבר לאחר אותו טיפול ראשון הרתה שירה בפעם הראשונה.

אלא שהשמחה הגדולה הפכה לעצב אחרי מעט מאד זמן. בשבוע השמיני להריונה החל דימום, והיא פנתה לבדיקות שבסופן התברר שלעובר כבר אין דופק. הפלה ראשונה.

חודש לאחר ההפלה, ולאחר שהרופא סירב לתת לה גלולות בטענה שממילא אין לה אפשרות להיכנס להריון באופן טבעי – הרתה שירה בשנית, באופן טבעי לחלוטין. הפעם ההיריון התקדם יותר, אך בשבוע ה-16 החלה שירה לחוש כאבים. הרופא טען שהכאבים אינם מראים על בעיה, אך בדיעבד הסתבר שהכאבים היו פשוט צירים מוקדמים. בשבוע 22, אחרי צירים מוקדמים וירידת מים מוקדמת, אבדה שירה גם את התינוק הזה. הפלה שנייה.

חודשיים בלבד חלפו, ושירה הרתה שוב, באופן טבעי. אך למרות שמירת ההריון אליה הוכנסה מיד, ולמרות ניסיונות רבים אחרים לשמור על ההריון, הסיפור של ההריון הקודם חזר על עצמו, הפעם בשבוע 17. הפלה שלישית.

חודש אחר כך הרתה שירה בפעם הרביעית – אך מהר מאד התברר שמדובר בהריון כימי, וגם הוא נפל. הפלה רביעית.

במהלך כל התקופה הזו לוותה שירה על ידי רופא נשים שנהג בה, לעיתים, באופן לא מקצועי ואף פוגעני. לכן לאחר ההפלה הרביעית היא עברה לטיפולו של רופא אחר, אשר מלווה אותה עד היום. הרופא המליץ לה לעבור ניתוח לקיצור קיבה, במטרה להקל על הכניסה להריון ועל שמירת ההיריון. שירה הסכימה, אלא שבמחלקה הבריאטרית סרבו לנתח אותה – בגלל העבר הגינקולוגי שלה… רק לאחר שנה קבלה שירה את האישור לעבור את הניתוח, וחצי שנה נוספת לאחר מכן היא קבלה גם אישור לנסות שוב להיכנס להריון.

אלא שהפעם, התהליך לא היה פשוט כמו בעבר. שנה חלפה, וההיריון לא הגיע. שירה הופנתה לרופא פוריות, למעקב זקיקים, והנה – רק פנתה למעקב, וכבר, ללא טיפול, הגיע ההיריון החמישי. שירה נכנסה לשמירת הריון מיד לאחר שנצפה דופק, אלא שכעבור שבועיים בלבד, בדיקה חוזרת גלתה שאין דופק לעובר. הפלה חמישית.

חודשיים נוספים חולפים – ושירה בהריון בפעם השישית. אך שוב, מתברר כי מדובר בהריון כימי. הפלה שישית.

הפעם שירה פונה למומחה פוריות חדש, ומתחילה בטיפולי הזרעות, ולאחר מכן בטיפולי IVF. תוך כדי הטיפולים, שירה מבינה שהקושי הפתאומי להיכנס להיריון מגיע מן הלחץ הנפשי שלה, לאחר כל ההפלות הכואבות.

טיפול ה-IVF הראשון כשל, ובמרפאה בקשו משירה לצאת לחופשה במהלך הקיץ, ולחזור לניסיון נוסף לאחר החגים. אך שירה סירבה להפסיק, ופנתה למרפאה אחרת. שם השתמש הרופא במינון הורמונאלי מוגבר, וביצע טיפול IVF נוסף. ימי ההמתנה חלפו על שירה בעצבים מרוטים. גם לדעת הרופא סיכויי ההצלחה לא היו גבוהים – אך הבדיקה מראה שכן, יש הריון. והפעם הוא מתקדם היטב.

שירה אושפזה בבית החולים פוריה, וטופלה על ידי 5 מומחים – שאף הקימו קבוצת וואצאפ כדי שיוכלו לדון בדרכים לשמור על ההיריון שלה. לאחר שכמעט ילדה בלידה מוקדמת בשבוע 30, היא הצליחה להחזיק את ההיריון עד לשבוע 37, אז הוחלט על זירוז הלידה – וסוף סוף, לאחר 7 שנות המתנה, הגיעה לעולם אגם הקטנה.

שירה, שכתבה את סיפורה המלא בפוסט שלה, סיכמה את הדברים באומרה: "תאמינו, תאמינו בניסים!… יש רגעים שבהם הכל שחור, ואז… מתגנב לו רגע של אושר, ועוד אחד, והלב שוב לומד לחייך".

את הסיפור סיימה שירה בהפתעה משמחת במיוחד – אגם, התינוקת המיוחלת, היא היום כבר בת שנה וחצי, ובקרוב תצטרף אליה, בעזרת ה', אחות קטנה נוספת – הפעם, מהריון טבעי.

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:לידההריוןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה