מידע ליולדת

תינוקת שלי, איך אני מתפתחת?

לא רק התינוקות מתפתחים בשנתם הראשונה. גם האמהות עושות את זה. כמה מילים משעשעות על ההתפתחות שלנו בשנה הראשונה לאמהות

  • כ"א טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טוב שאין לתינוקות טלפון חכם עם אפליקציות מעקב התפתחות, ושהם לא עוקבים אחרי ההתפתחות שלנו, האמהות. בטוח שהיה להם מה להגיד על זה. כן, כשמגיע תינוק לעולם, לא רק הוא נולד – נולדת יחד איתו גם אמא, וגם היא, כמו התינוק שלה, מתפתחת במהלך השנה הראשונה, לומדת את האמהות מן הבסיס.

בשלושת החודשים הראשונים, האם מתחילה לפתח קואורדינציה מצוינת – היא מצליחה לאכול את כל סוגי המאכלים ביד שמאל, כשהיד השניה מחזיקה את התינוק/ת החדש/ה – ובלי להפיל אף טיפה.

לא רק הקואורדינציה מתפתחת, אלא גם היכולות הפיזיות והמוטוריות: היא מסוגלת להחזיק תינוקת בעל משקל משמעותי, יחד עם עגלה וכמה שקיות של קניות מהסופרמרקט. היא גם מסוגלת להחזיק את התינוק שלה חזק כשהוא מקבל חיסון, וקצת (או הרבה) בוכה.

גם ההתפתחות הרגשית שלה נעשית משמעותית. היא מפתחת חרדת נטישה, רגשות אשם ופחד מזרים – אל תתנו לי עצות! היא מפתחת קשרים חברתיים חדשים ופוריים עם האמהות בג'ימבורי, ומקדמת דיונים משמעותיים אשר משווים את ההתפתחות של כל תינוק ותינוקת בחבורה.

עד גיל 9 חודשים מפתחת האם הטריה את היכולת לישון בכל מקום. באוטו, רגע לפני שעולים הביתה. במיטה של התינוקת או על משטח הפעילות שלה. בישיבה על הספה או על הכיסא. בכל מקום, ובכל זמן. היא מתפתחת עוד ועוד, ולומדת לשחק עם התינוקת בגינה ולהושיב אותה על המגלשה, לומדת להתמודד עם הבכי של התינוק כשהיא נוסעת איתו ברכב, לומדת להתלהב מדברים שמעולם לא אהבה – כמו ציפורים, או כלבים, או עוד ביקור של סבתא.

עד גיל שנה, עוברת האם את קפיצת הגדילה הגדולה ביותר בחייה. הלב שלה גדל מגודל קטן או רגיל, לנפח מלא של אהבה, רגישות והודיה. כשהתינוקת מחייכת אליה, היא יודעת שהיא מבקשת ממנה לנוח. יש עוד הרבה לאן להתקדם מכאן.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:התפתחות האםהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה