מידע ליולדת

"התינוקת הזו בכלל לא שלי!" על החלפה של תינוקות בבתי חולים

האם יתכן שהתינוק שלך – כלל אינו שלך? תסריט האימה הזה נשמע דמיוני, אך הוא מתרחש בתדירות רבה יותר משהיינו רוצים לחשוב. הנה סיפורן של פם ולורה, שחוו את התופעה על בשרן

אא

כל כך הרבה תינוקות נמצאים בחדרי התינוקות שבבתי החולים. מה הסיכוי ששני תינוקות… יוחלפו? בתי החולים מודעים לסיכון הזה, ומשתמשים בכל האמצעים על מנת למנוע החלפות מזעזעות שכאלה. ולמרות זאת, האירועים האלה אכן מתרחשים. על פי אתר Odee, מידי שנה מוחלפים כ-20 אלף תינוקות – רק בארה"ב, וישנם עוד עשרות אלפים ברחבי העולם. במרבית המקרים, ההחלפה מתגלה באופן מידי, והתינוקות מוחזרים למקומם ולהוריהם. אך ישנם גם מקרים שבהם במשך שנים לא ידועה הזהות האמיתית של התינוק או התינוקת.

לאחרונה עלה סיפורן של לורה ופם, שתי נשים שילדו לפני כ-20 שנה תינוקות מתוקות. השתיים שהו זו לצד זו במחלקת היולדות, באותו החדר, ונעשו חברות טובות. לילה אחד, או ליתר דיוק לפנות בוקר אחד, יצאה פם אל האמבטיה. בזמן שהיתה בפנים, הגיעה אל החדר אחות, ואמרה ללורה שהגיע הזמן של התינוקת שלה לאכול. לורה הביטה בתינוקת, אך לא זיהתה אותה. "זו לא התינוקת שלי!" היא אמרה לאחות, אך זו האחרונה התעקשה שמדובר בתינוקת של לורה. לורה לקחה את התינוקת והיניקה אותה, כשלפתע נכנסה לחדר אחות נוספת. "מה זה? מאיפה קבלת את התינוקת הזו?!" היא שאלה את לורה. בשלב הזה יצאה פם מן האמבטיה, וראתה שהאחות שבחדר מחזיקה בתינוקת שאינה שלה – אך במבט מהיר גילתה שהתינוקת שלה נמצאת בידיה של לורה.

לאחר בירור קצר הודו האחיות בטעותן. התינוקות אכן הוחלפו.

אף שהסיפור, לכאורה, הסתיים בשלום, גם לורה וגם פם מצאו עצמן חוששות שמא התינוקות שלהן הוחלפו עוד בשלב מוקדם יותר. אף אחת מן האמהות לא היתה בטוחה לחלוטין שהתינוקת שלה היא, אכן, שלה. התינוקת של לורה, לינדזי, גם לא נראתה דומה לאף בן משפחה שלה, מה שחיזק את החשש המדובר.

לאורך השנים נותרו פם ולורה חברות, כאשר הצל של אי הוודאות מרחף מעליהן. לאחרונה, הן החליטו לשים סוף לתהיות, ולבצע בדיקת DNA. בעוד קריסטי, ביתה של פם, היתה בטוחה שהיא נמצאת אצל הוריה הנכונים, הרי שלינדזי, ביתה של לורה, היתה בטוחה שהן אכן הוחלפו בלידתן. בדיקות ה-DNA, בסופו של דבר, הוכיחו שאכן לא היתה החלפה, ושכל תינוקת נמצאת בחיק משפחתה האמיתית.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:החלפת תינוק בבית החוליםהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה