חדשות בעולם

עיוורת ראתה לראשונה את תינוקה

משקפיים מיוחדים, פרי פיתוח של חברת eSight, אפשרו לעיוורת לראות בפעם הראשונה את התינוק שלה  

  • ב' ניסן התשע"ח
אא

קייטי בייטס, 29, תושבת קנדה, סובלת ממחלת הסטארגרט – ניוון רשתי אשר גורם לפגיעה בראיה. אצל קייטי, הניוון גדל והלך עם השנים, ופגע במרכז של שדה הראיה שלה. קייטי יכולה לראות צלליות מטושטשות בלבד, ומוגדרת למעשה כעיוורת.

לפני כשנה קבלה בייטס משקפיים מיוחדים, אשר אפשרו לה, לראשונה בחייה, לראות את בנה התינוק.

איך זה עובד? המשקפיים הם פרי פיתוח של חברת הפיתוח הטכנולוגי eSight. זוהי חברה אמריקנית, אשר מפתחת מוצרים שאמורים לשפר את הקשר בין העין למוח. ההמצאה הייחודית הזו שלהם כבר העניקה לכ-140 עוורים את האפשרות לראות כמעט כמו אדם רגיל. בייטס קבלה את המשקפיים, ששווים כ-15,000 דולרים, כמתנה מאחותה, ונעזרה בהם גם היא.

המשקפיים מכילים מצלמה קטנה שממוקמת באזור האף. המצלמה מעבירה את התמונות שנקלטות בה לשני מסכי HD שנמצאים במשקפיים עצמם, כך שהעין יכולה לקלוט אותן. התמונות שמתקבלות אינן חדות מאד – אך הן מאפשרות לעיוור לזהות אנשים, ממש כמו אדם רגיל.

בייטס התרגשה מאד לראות את תינוקה בפעם הראשונה. היא אמרה שהתינוק דומה לה ולמשפחתה, וכי כפות הידיים והרגליים שלו דומות לאלו של בעלה. היא אף שמחה ואמרה כי השפתיים שלו דומות מאד לשלה, וכי היא שמחה על כך.

שוקלת הפלה ? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? 

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:משקפייםמפגש עם תינוקת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה