גרידה

רשלנות רפואית: הרופא הורה להפיל עובר בריא

תביעה שמוגשת כנגד בית החולים "זיו" חושפת מקרה של רשלנות רפואית, בה המליץ הרופא על ביצוע של הפלה, בעוד שלאחר מעשה הסתבר כי ההמלצה היתה מיותרת  

  • כ"א אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אישה צעירה, תושבת הצפון, תובעת את בית החולים "זיו" בצפת, על כך שגרמו לה לבצע הפלה – לחינם. על פי כתב התביעה, הרופא בבית החולים שבדק את האישה טען כי עליה לסיים את ההריון, אך לאחר מעשה התברר כי העובר התפתח בצורה תקינה, וכי לא היתה שום סיבה לבצע את ההפלה.

האישה קבלה תרופות על מנת לבצע את ההפלה, אולם הניסיון לא הצליח, והיא נאלצה לעבור גרידה. לאחר הגרידה, נמצאו ברחמה של האישה ממצאים חריגים נוספים, והיא נאלצה לעבור גרידה נוספת בהרדמה מלאה. מאז אותו המקרה, האישה אינה מצליחה להיכנס להריון נוסף.

לפני כשנה, הגיעה האישה לקופת החולים על מנת לבצע מעקב הריון שגרתי, שעבר באופן תקין. למחרת, הרגישה האישה כאבים בבטן התחתונה, ולכן פנתה לחדר המיון בבית החולים "זיו". לאחר בדיקה, האישה שוחרר לביתה. אולם ארבעה ימים לאחר מכן התגברו כאבי הבטן, והאישה פנתה בשנית לחדר המיון.

הפעם נערכה בדיקת אולטרסאונד מהירה מאד, ונמשכה דקות בודדות בלבד – כך על פי טענותיה של האישה. לאחר הבדיקה, אמר לה הרופא כי עליה לסיים את ההריון באופן חד משמעי. הוא נתן לה תרופת "ציטוטק" אשר מביאה להפלה, ולאחר כמה שעות שחרר אותה מבית החולים לביתה.

לאחר יומיים הגיעה האישה לבית החולים לביקורת – ושם התגלתה ההפתעה: לא רק שהעובר לא נפל, אלא שהוא נותר בבטנה, עם דופק והתפתחות תקינה. עם זאת, הרופאים ציינו כי תרופת הציטוטק שנטלה יומיים קודם עלולה להוביל להתפתחות של מומים אצל העובר בהמשך ההריון.

האישה, מותשת פיזית ונפשית, פנתה עם בעלה לוועדה להפסקת הריון, שאישרה לה לבצע גרידה. כבר באותו יום התאשפזה האישה לביצוע הגרידה.

יומיים נוספים חלפו, והאישה פנתה שוב למיון של בית החולים "זיו", שוב בגלל כאבים בבטן התחתונה – הפעם כאלה המלווים בחום. רופא בדק אותה וגילה כי היא סובלת מדימום בצוואר הרחם. היא אושפזה בשנית, ונבדקה שוב. בבדיקה התגלה ממצא בעובי של 1.85 ס"מ בתוך חלל הבטן. הרופאים הפנו את האישה לביצוע של גרידה נוספת על מנת להסיר את הממצא. הפעם, נעשתה הגרידה בהרדמה כללית. היא שוחררה לביתה כעבור מספר ימים. עם זאת, מאז אותו המקרה, מנסים האישה ובן זוגה להרות מחדש – אך ללא הצלחה.

האישה צרפה לכתב התביעה חוו"ד של פרופסור יוסף שנקר – מומחה למיילדות. חוות הדעת קובעת שלא היה בסיס להמלצה הראשונית לביצוע ההפלה, ושנעשה פיענוח שגוי של בדיקת האולטרסאונד. פרופסור שנקר מציין כי במצבה של האישה באותו היום, לא היתה סיבה לאשפז אותה או לתת לה טיפול תרופתי להפלה.

לטענתה של האישה ושל בן זוגה, אשר תובעים כעת את בית החולים על רשלנות רפואית, ועל אבדן של עובר בריא.

בית החולים "זיו" מסר כי עדיין לא קבל את כתב התביעה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת בפרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלהרשלנות רפואיתהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה