מידע ליולדת

תהליך הלידה משפיע על התינוק – כך תהפכי אותו לחיובי

כיצד משפיע תהליך הלידה על ההתפתחות של הוולד? ובמה יכולה ההומיאופתיה לסייע לשניהם?

  • כ"ו טבת התשע"ח
אא

לידה – ליד ה'. תהליך הלידה הוא רגע מדהים שבו אנו יכולים לראות ממש את הקב"ה לצידנו. הלידה היא הפסגה של היצירה האנושית – זהו חיבור מדהים של האיש עם האישה, של הגוף עם הנשמה, של הבריאה האלוקית עם הגוף הארצי – והתוצאה היא מדהימה.

תהליך ההריון והלידה כולו משפיע באופן מעשי על ההתפתחות ועל הבריאות של התינוק שנולד. כל דבר בזמן הלידה עשוי להשפיע על התינוק: הבריאות של האם, הבריאות הנפשית שלה, הרגשות והתחושות שהיא חווה במהלך הלידה, תרופות שהיא נוטלת, עישון שלה או בסביבתה, התזונה שלה, ועוד המון פרטים, קטנים כגדולים. תחום ההומיאופתיה מעניק משקל רב למצבה של האם לפני הלידה ובמהלכה, בזמן טיפול בילד, משום שמוכח שהנקודות הללו והמצב הכללי של האם הם בעלי השפעה רבה מאד על הילד שנולד מאותו המצב.

 

תהליך הלידה

תהליך הלידה הוא תהליך שמחולק לשלושה שלבים. השלב הראשון הוא השלב הלטנטי, שבו הצירים מתחילים. בשלב זה הם עדיין אינם סדירים ואינם תכופים, והפתיחה נמצאת בשלב התחלתי מאד. השלב השני הוא השלב האקטיבי, שבו הצירים כבר סדירים, חזקים ותכופים, והפתיחה מתקדמת בהדרגה, עד לצירי הלחץ וללידת התינוק. השלב השלישי הוא השלב שבו יוצאת גם השיליה מהרחם. כל זה הינו תהליך טבעי, והשאיפה של כולנו היא ללדת באופן טבעי ככל האפשר. עם זאת, ישנם מקרים שבהם אין מנוס מהתערבות רפואית או חיצונית כלשהי. דבר כזה מתרחש כאשר הלידה מתעכבת עד לשבוע מאוחר, מה שיוצר צורך בהשראת לידה; כאשר הצירים קיימים אך הם רחוקים ואינם אפקטיביים; כאשר הרופאים מעוניינים בזירוז כלשהו מסיבה כלשהי, וכן הלאה. במצבים אלה, רצוי מאד להיעזר בהומיאופתיה, אשר יכולה להרגיע את הגוף ולייעל את תהליך הלידה. באמצעות ההומיאופתיה ניתן להתערב בתהליך באופן מינימאלי, ולמנוע צורך בהתערבות רפואית משמעותית בלידה.

גם לאחר הלידה, יש להומיאופתיה פוטנציאל גדול לסיוע ליולדת. באמצעותה, ניתן לזרז את הריפוי של חתכים או קרעים, להפחית את הדימומים הקיימים לאחר הלידה וגם להפחית כאבים קיימים. ההומיאופתיה מסייעת גם במצב הרגשי של היולדת. הטיפול ההומיאופתי משתנה מאישה לאישה, על פי מצבה הרפואי ועל פי מצבה הרגשי. ישנן יולדות שסובלות מחרדה אשר מעכבת את הילדה, ואחרות סובלות דווקא מעייפות קיצונית אשר מקשה על הלידה להתקדם כראוי, וכן הלאה. כאשר הטיפול ההומיאופתי מותאם ליולדת, הלידה יכולה להפוך להיות תהליך עוצמתי, חיובי ומשמעותי, אשר מלווה הן את האישה והן את הוולד לאורך כל חייהם.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

תגיות:הומיאופתיההריון ולידהתהליך הלידההפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה