הריון בשבוע

מדהים: תאומים נולדו לאישה בת 64

לאחר טיפולי הפריה והריון תקין לחלוטין, נולדו תאומים, בן ובת, לאישה ספרדיה בת 64

  • י"ז תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בגיל 64 רובנו כבר נהנים מן הנכדים ולפעמים אפילו מהנינים. אבל זה לא מה שקרה לאישה אחת בספרד. האישה, מבורגוס שבאזור מדריד בספרד, הצליחה להרות בעזרת טיפולי פוריות, לעבור הריון שלם ותקין, וללדת תאומים, בן ובת, בניתוח קיסרי אלקטיבי.

התאומים נולדו בריאים ושלמים, במשקלים תקינים של 2.100 ו- 2.400 ק"ג. האם הנדירה הזו היא גם אם לילדה נוספת, בת 6 בלבד, אותה ילדה גם כן לאחר טיפולי הפריה. 

 

יולדות בגיל מבוגר

באופן מפתיע למדי, האישה הזו אינה האישה המבוגרת ביותר שהצליחה להרות וללדת בספרד, והיא גם לא הראשונה שילדה תאומים בגיל מבוגר. לפני כ-10 שנים ילדה כרמן בוסדה, גם היא מספרד, תאומים, בהיותה בת 67. 3 שנים בלבד לאחר מכן היא מתה, והותירה את תאומיה יתומים.

לפני כשנתיים בלבד ילדה הרופאה הספרדיה לינה אלוורז בת, בהיותה בת 62. זוהי ביתה השניה, כאשר הראשונה נולדה כעשר שנים קודם לכן – כשהיתה בת 52, גם כן לאחר גיל הפוריות. שני ההריונות שלה הושגו באמצעות טיפולי הפריה.

הנשים הללו, אשר יולדות בגיל מבוגר, זוכות לביקורת רבה מהציבור. אלוורז הגיבה בעבר לביקורות הללו, באמרה כי תוחלת החיים של נשים רק עולה יותר ויותר, ואין סיבה שלא ללדת בגיל מבוגר. "תמיד רציתי להיות אמא", אמרה אלוורז, "אך נמנעתי מכך בשל המלצות הרופאים. לבסוף מצאתי רופאים שהסכימו לעזור לי לעבור הריון. בפועל, ההריון עשה אותי חזקה וגם צעירה יותר".

האם המבוגרת ביותר המוכרת כיום בעולם היא דלג'ינדק קאור מהודו, אשר ילדה לפני כשנתיים תינוק, בהיותה בת 70.  

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il 

;

תגיות:תאומיםחיבוק התאומיםלידה מאוחרתהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה