מידע ליולדת

איך מעניקים חום ואהבה לפגים? בובת תמנון סרוגה

תוספת מפתיעה לפגים באירופה: כדי להעניק חום ואהבה לתינוקות הרכים שנולדו טרם זמנם, בית חולים בדנמרק מצא פתרון פשוט – ומפתיע  

  • י"ב תמוז התשע"ז
אא

אחד הנושאים המאתגרים בטיפול בפגים, הוא האפשרות לתת להם תחושה של הגנה, של קרבה ושל חום. כאשר הפגים מוצאים מן האינקובטורים, ההורים מונחים להחזיק אותם כשהם צמודים לעורם, להחזיק אותם בתנוחת "קנגורו" ועוד, על מנת לתת לפגים את תחושת ההגנה העמוקה. אך אותם פגים שוהים באינקובטורים שעות רבות במהלך היום, ובמהלך השעות הללו אינם יכולים לחוש את החום ואת ההגנה של ההורים.

מספר בתי חולים באירופה החלו, מסיבה זו, להוסיף לציוד בפגיות מוצר נוסף ומפתיע – בובה סרוגה בצורת תמנון. מטרת הבובה: להעניק לפגים תחושה של הגנה.

בבית החולים האוניברסיטאי אהרוס, שבדנמרק, נערך מחקר מיוחד בנושא, ושם, למעשה, הופיעה הבובה החמודה הזו לראשונה. על פי המחקר, הזרועות הרבות של התמנון מזכירות לפגים הקטנטנים את התחושה שלהם בבטן אמם ואת חבל הטבור שממנו ניזונו, כך שהם זוכי לתחושה מוגברת של ביטחון והגנה. על פי המחקר שנערך בדנמרק, השימוש בתמנון מרגיע את הפגים, וגם מסייע להם לווסת את קצב פעימות הלב שלהם, להעלות את רמת החמצן בדמם ועוד. הפגים שמשתמשים בתמנונים גם נוטים להיאבק פחות בחוטי האינפוזיה והמוניטור.

המחקר התפשט, וכיום ישנם כבר יותר מ-12 בתי חולים בכל רחבי אירופה, שעושים שימוש בתמנון הייחודי הזה. בתחילה הצטרף לניסוי בית החולים פול בדורסט שבאנגליה. תאומות פגות השתמשו בתמנון, ולאחר שהצוות נוכח בהשפעה הטובה שלו עליהן, הוא החל להציע את השימוש בו לכל התינוקות שבפגייה. אמן של התאומות הללו התראיינה לאתר הבריטי prima, וסיפרה כי התאומות מחזיקות את זרועות התמנון בשנתן, ממש כפי שעושים עוברים עם חבל הטבור.

ד"ר דניאל לוקיר, מומחה ברפואת פגים, התראיינה גם היא לאתר prima, וספרה כי מדהים לראות את התועלת שיש במוצר פשוט כל כך. בבית החולים מבקשים מכל מי שיודע לסרוג – להכין תמנונים כאלה על פי דוגמא, ולהביא אותן למחלקה, על מנת לענות על הדרישה. ההוראות המשמעותיות בנוגע לסריגת התמנון היא שעליו להיות סרוג מחוטי כותנה בלבד, ושאורך הזרועות של התמנון לא יהיה יותר מ-22 ס"מ. כל תמנון שמובא למחלקה, כמובן, עובר סטריליזציה לפני שהוא בא במגע עם הפגים.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:פגיםבובת תמנוןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה