הפלה לפי שבועות

בתי החולים הדתיים מסרבים לבצע הפלות: ההלכה קודמת לחוק

3 בתי החולים המוגדרים כדתיים, מסרבים לבצע בפועל הפסקות הריון, מסיבות דתיות, ואינם מאשרים את הפרוצדורה בוועדות להפסקת הריון

  • י"א אייר התשע"ז
אא

על פי החוק בישראל, נשים אשר מעוניינות לעבור הפסקת הריון צריכות לפנות תחילה לוועדה להפסקת הריון, על מנת לקבל אישור לביצוע הפרוצדורה. החוק קובע קריטריונים שונים לאישור הפלה, כמו מום חמור אצל העובר, חשש לחיי האם או העובר, הריון מחוץ לנישואים, ועוד. באופן עקרוני, על פי החוק, צריכה להיות וועדה להפסקת הריון בכל בית חולים, אליה יכולות נשים לפנות במקרה של רצון להפלה.

לאחרונה עלה הנושא של הוועדות להפסקת הריון לכותרות, לאחר שהוצעה הצעת חוק אשר דורשת שבוועדות להפסקת הריון יהיו לא רק רופאים ועובדים סוציאליים, אלא גם רב או קאדי.

כעת עולה נושא נוסף: 3 מבתי החולים בארץ, אלו המוגדרים כבתי חולים דתיים, מסרבים לבצע הפלות בניגוד להלכה.

בבית החולים לניאדו בנתניה, אין כלל ועדה להפסקת הריון. נשים שפונות לבית החולים למטרה זו, מיודעות כי בית החולים מתנגד לביצוע הפלות מסיבות הלכתיות, ולכן אין ועדה כזו בבית החולים כלל.

בבית החולים שערי צדק שבירושלים ישנה ועדה להפסקת הריון, על אף שמרבית הנשים אשר מעוניינות בהפסקת הריון מופנות אוטומטית לבית החולים הדסה. מפניה לבית החולים מתברר, שהוועדה בבית החולים שערי צדק מאשרת ביצוע הפלות רק במקרים של מומים חמורים בעוברים, או של סכנת חיים, ואינה מאשרת הפלות מסיבות אחרות, גם אלה שמאושרות מבחינה חוקית – מסיבה דתית, כמובן.

גם בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק קיימת וועדה להפסקת הריון, אך היא פועלת באופן דומה לוועדה שבשערי צדק. מי שפונה לבית החולים במטרה לבצע הפלה בגלל הריון לא רצוי, מקבלת המלצה לפנות לבית חולים אחר, כמו תל השומר למשל, מפני שבית החולים הדתי לא יבצע הפלה מסיבות שאינן מותרות הלכתית. עם זאת, אם אישה קבלה אישור מוועדה אחרת לבצע את הפסקת ההריון, ובחרה לבצע אותה במעייני הישועה, צוות הרופאים יבצע את ההליך הרפואי.

בתי החולים הללו הם בתי חולים ציבוריים, אשר מתוקצבים על ידי משרד הבריאות, ולכאורה אמורים להיות כפופים לחוק הישראלי. למרות זאת, בתי החולים הללו אשר מתנהלים על פי ההלכה בכל דבר, שומרים על ההלכה גם בנושא זה, ומסרבים לבצע הפלות מסיבות שאינן מקובלות מבחינה הלכתית.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלהבתי חולים מסרבים לבצע הפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה