הפסקת הריון

הרופאים הזהירו: עומדת להיוולד לך מפלצת!

האזהרות של הרופאים, הלחץ מסביב, הבדיקה החד משמעית – שום דבר לא השפיע על א', שזכתה לתינוק מתוק במיוחד

  • י"ז טבת התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשפחה של א' היא משפחה חרדית שמחה. המשפחה תמיד היתה שמחה, גם כמשפחה בעלת 4 ילדים בריאים, לאמא בריאה ולאבא שכבר 15 שנים מתמודד כנכה, על כסא גלגלים. כיום, מספר שנים מאוחר יותר, המשפחה שמחה עוד יותר. רוצים לדעת למה? קראו את סיפורה של א'.

העוברית שהצילה את חיי אמה. צפו

"ההריון שלי התחיל כהריון תאומים, אך כבר בהתחלה אחד מן העוברים הפסיק להתפתח, וההריון המשיך כהריון תקין של עובר אחד. עד לשבוע 19.

"הגעתי לבדיקת אולטרסאונד שגרתית, ופתאום ראיתי את הטכנאית מעקמת את פניה בדאגה. 4 ההריונות הקודמים שלי היו תקינים ובריאים לחלוטין, ולא הבנתי מה יכולה להיות הבעיה. הטכנאית קראה לרופא, שאמר שישנה הרחבה של חדרי המוח, הרחבה של 18 ס"מ – כלומר הרחבה גדולה מאד. הוא הסביר שההרחבה נובעת מבעיה בשם הידרוצפאלוס – מום שבגללו נוזלי המוח אינם מתנקזים, מה שיוצר לחץ תך גולגלתי גבוה. הרופא אמר שיכולות להיות השלכות חמורות למום הזה, ולכן חשוב שאעשה סקירת מערכות מורחבת כדי לבדוק עד כמה הבעיה משמעותית".

האם עשית את הבדיקה?

"לא. בהוראת הרב שלנו, שאיתו אנחנו מתייעצים, אנחנו לא עושים שום בדיקה מעבר לאולטרסאונד שגרתי. גם אחרי הממצא של הרופא, התייעצנו עם הרב, ובהוראתו לא עשינו את הבדיקה. למעשה, לא הגענו לביקורת נוספת, על אף הקושי הרגשי, עד לשבוע 32".

בביקורת הבאה, גילתה א' שההרחבה של חדרי המוח גדולה עוד יותר ממה שהיתה. היא קראה מיד לרופא.

"הרופא פשוט התחיל לעשות סקירה מורחבת, אף על פי שלא רציתי לעשות אותה מלכתחילה. אחרי הבדיקה, שארכה 45 דקות, הוא התחיל לדבר איתי. הוא אמר שאנחנו צריכים ללכת להמון בדיקות, אצל נוירולוג ילדים, אצל מומחה מוח עוברים ועוד… ובכלל, הוא אמר שהוא ממליץ על הפסקת הריון דחופה. הוא אמר שהילד ייוולד עם פיגור קשה במיוחד, שסביר להניח שיהיה עיוור, שיתכן שיהיה לו שיתוק מוחין. את כל המומים הכי קשים הוא הזכיר בשיחה הזו. בעלי ניסה לבקש ממנו שידבר איתו ולא איתי, כי הוא ראה איך אני מחווירה. אך הרופא טען שאני חייבת לדעת מה מחכה לי ולתינוק".

נלחצת, כמובן, מהדברים שהרופא אמר. הוא הצליח לשכנע אותך שיש מקום להפסקת הריון?

"חלילה וחס! הרעיון הזה לא עלה על דעתי אפילו לשניה. אני לא יודעת מאיפה קבלתי את הכוחות האלה שה' שלח לי. אבל אחרי כל ההפחדות של הרופא עמדתי מולו ושאלתי אותו: 'אם היה עומד מולך הילד שלך, היית מסכים לקחת סכין ולהרוג אותו?' הרופא ניסה לומר שאין כאן מה להשוות, אבל אמרתי לו שמבחינתי זה בדיוק אותו הדבר. הילד הזה חי וגדל בתוכי, ואני לא אהרוג אותו בשום אופן. במקביל, גם לא הלכתי לאף אחת מהבדיקות שהוא הפנה אותי אליהן. סמכתי על ה' בכל ליבי".

למרות הביטחון הגדול, הפחד מן הבאות היה גדול, וא' ובעלה יצאו למסע של ברכות ותפילות.

"הגענו לכל רב אפשרי כדי לקבל ברכה. נסענו לרב קנייבסקי, לרב דוד אבוחצירא, לרב שטיינמן… עשינו מסע בקברות צדיקים והתפללנו בלי הפסקה. להגיד לך שלא היה לי קשה? היה לי קשה! אף אמא לא מאחלת לעצמה תינוק עם בעיות. אבל האמנתי שמה שמגיע לי מהקב"ה – את זה אני אקבל. שום בדיקה לא תשנה את זה, והייעוד שה' קבע לי הוא הייעוד שאותו אמלא. יותר מזה. כשהיינו אצל הרב דוד אבוחצירא הוא אמר לנו שכשנשמות גדולות צריכות לרדת לעולם, בא היצר הרע ומפריע להן לרדת. כל הקשיים האלה, הוא אמר, אלה רק הפרעות לנשמה גדולה שצריכה להגיע אלינו".

 

"קבלנו מתנה"

בערב שבת הגדול הגיעה א' לבדיקה שגרתית, שם הודיעו לה שהעובר במצוקה. א' שלחה את בעלה להיות בשבת עם הילדים והמשפחה באזור המרכז, בעוד היא נשארה בבית החולים בצפון.

"בחדר לידה הרופאה שאלה אותי: 'את יודעת מה את הולכת ללדת, נכון?' אמרתי לה שאני יודעת הכל. היא הסבירה לי שבסיבוך הכי קטן – יפסיקו את הלידה הטבעית ויעברו לניתוח קסרי, מכיוון שילדים עם הידרוצפאלוס נולדים בדרך כלל עם ראש גדול מאד, בגלל כל הנוזלים שמצטברים במוח. אמרתי לה שאני מודעת לכל, והמשכנו בלידה טבעית. הלידה היתה קשה, אבל הצלחתי ללדת את הבן שלי ללא ניתוח.

"מיד אחרי הלידה המיילדות לקחו, ממש 'חטפו' את התינוק כדי לבדוק אותו, ורק אחרי כמה דקות הביאו לי אותו. בינתיים הייתי ממש בפחדים. לפי כל התיאורים של הרופאים, פחדתי שמפלצת הולכת להיות מונחת לי בידיים… ראש גדול, פיגור, שיתור, מי יודע מה אני עומדת לראות….

"ואז קבלתי אותו. יצור מתוק. פנים של מלאך. הסתכלתי עליו, ולא האמנתי שככה אמרו לי עליו! תודה לה', יש לי ילד שנראה רגיל לחלוטין!"

רק נראה רגיל?

"המראה שלו זה כבר נס גדול. הרופאים אמרו שלפי היקף הראש שלו, אין לו שום מום – אבל שחייבים לעשות לו אולטרסאונד ראש כדי לבדוק אם המום קיים או לא. בינתיים, הוא פיתח קשיי נשימה, והיה מאושפז כמה שבועות בטיפול נמרץ. כשלבסוף לקחו אותו לאולטרסאונד, ראו שאכן, יש לו הידרוצפאלוס, וברמה גבוהה יחסית. הרופאים שלחו אותנו מיד להתייעצות עם רופא מומחה בביה"ח איכילוב, על מנת להחליט אם צריך לנתח את התינוק, כדי להכניס לו נקז למוח, שינקז את הנוזלים המיותרים.

"הסיעו אותו באמבולנס, ואני נסעתי אחריהם ברכב. הגענו לרופא בחשש גדול. כשאני נזכרת ברגע הזה, יש לי דמעות בעיניים, אף על פי שעברו כבר 5 וחצי שנים מאז. הרופא בדק את התינוק ואמר – לא צריך כלום. לא ניתוח ולא שום טיפול. אפשר ללכת הביתה. הביתה! אחרי כ"כ הרבה זמן, וכ"כ הרבה פחדים… הוא רק אמר שנצטרך לעקוב כל כמה ימים אחרי היקף הראש שלו, כדי לוודא שהוא לא גדל – מה שיראה על החמרה של הבעיה.

"לקחנו אותו הביתה… ונסענו מיד לציון של ה'אור החיים' הקדוש, להתפלל עליו ולהודות לה' על הנס שעשה לנו. המשכנו במעקב, והראש לא גדל. הבעיה של ההידרוצפאלוס קיימת. יש לו עיכוב בהתפתחות, והוא צריך סייעת צמודה איתו בגן. אבל הוא לומד בגן רגיל, ואני יכולה לומר – הוא הילד הכי מיוחד שלי. ילד מלא בחום ובאהבה, ילד חכם ואהוב, חברותי ושמח, כל כך שמח.

"וההידרוצפאלוס עצמו – נעצר, הפסיק להתפתח. רק כדי לסבר את האוזן, אחרי שהוא נולד, הלכנו להתייעץ עם רב אחד לגבי שאלה שהיתה לנו. הרב שמע 'הידרוצפאלוס' ומיד אמר – הפסקת הריון… הוא לא האמין שמדובר בילד שכבר נולד, עד כדי כך נדיר ומיוחד המצב שלנו. אני מרגישה שזכיתי לילד הזה, ילד כל כך מרגש ומקסים, פשוט בזכות זה שלא העליתי על דעתי לרגע לוותר עליו".

 

מנס לנס

הסיפור המדהים הזה הוא לא סוף הסיפור של א'. זמן מה לאחר הלידה של הילד הפלאי הזה, כבר היתה א' בהריון נוסף. וגם הפעם, המליצו לה על הפלה.

"גילו סימנים של תסמונת דאון. אבל כמו בפעם הקודמת, לא הסכמתי ללכת לשום בדיקה. הילדה הזו תהיה שלי, כך או כך, ומה שה' ירצה – זה מה שאקבל. והילדה נולדה… עם תסמונת דאון. זה נשמע כמו סוף העולם, אבל זה לא. היא ילדה מדהימה, מקסימה. היא הכניסה לנו אור ושמחה לבית. היא בתפקוד גבוה, והיא לומדת בגן רגיל, עם סייעת צמודה. היום אני האמא הכי מאושרת שיש. דרך שני הילדים האלה גיליתי בעצמי כוחות שלא האמנתי שיש בי. ברוך ה' יש לנו בזכותם בית שמח במיוחד. קיבלתי שליחות, ואני גאה לממש אותה כל יום מחדש".

הרב זמיר כהן - כיצד עושים תשובה על הפלה?

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלההריון בסיכוןהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה