גרידה

התינוקת שנולדה פעמיים: הוחזרה לרחם לאחר ניתוח מורכב

התינוקת של מרגרט באומר נולדה פעמיים, כפשוטו ממש: הרופאים הוציאו אותה מן הרחם בניתוח מורכב, על מנת להסיר מגופה גידול, ולאחר מכן החזירו אותה לרחם, עד שנולדה בזמנה

  • כ' אב התשע"ח
אא

ההריון של מרגרט באומר היה רצוף בקשיים כבר מן השבועות הראשונים. ההריון, שהחל כהריון של תאומים, קבל תפנית מרה ראשונה כשבאומר התבשרה שאחד מן התאומים מת ברחם, כבר בשליש הראשון של ההריון. לחרדתה של באומר, זה לא היה הסיבוך היחיד של ההריון. בשבוע ה-16 להריונה, גילו הרופאים גידול בגופה של התאומה השניה. הגידול צמח במהירות, וסיכן את החייה של העוברית.

הימצאות של גידולים אצל עוברים היא נדירה מאד. אך מבין הגידולים הקיימים, הגידול ממנו סבלה העוברית שברחמה של מרגרט באומר הוא השכיח ביותר: טרטומה סקרוסיגיאלית, גידול אשר צומח אצל עוברים באזור של עצם הזנב.

הגידול התפתח, וכאמור, סיכון את חייה של העוברית, עד שהרופאים החלו להמליץ על הפסקת ההריון. אך פרופסור דארל קאס, שטיפל בבאומר, הציע לה רעיון אחר: לערוך ניתוח מורכב, שבו יוציאו את העוברית מן הרחם, ינתחו אותה להסרת הגידול – ויחזירו אותה אל הרחם להמשך ההריון.

ניתוח כזה הוא ניתוח נדיר מאד, ויש בו סיכויים גדולים לסיבוכים. התינוקת עלולה היתה שלא לשרוד – ובאחוזים גבוהים, אך עדיין, זה היה סיכוי טוב יותר מאשר להותיר אותה עם הגידול, דבר שהיה גורם למותה באופן כמעט ודאי.

הניתוח התרחש כאשר היתה באומר בשבוע ה-23 להריונה. הניתוח נעשה בצורה מדויקת, תוך עירוי מדויק מאד של נוזלים אל העוברית, על מנת לשמור על לחץ הדם שלה ולאפשר לה לשרוד את הזמן הדרוש מחוץ לרחם. הניתוח נמשך כ-5 שעות, בסופן הוחזרה העוברית אל הרחם. פרופסור קאס, שביצע את הניתוח, התבטא כי מדובר בסוג של נס – לפתוח את הרחם, להוציא את התינוק, ולאחר מכן להחזיר הכל בחזרה ולאטום, כאילו לא קרה דבר.

לאחר הניתוח, הושארה באומר בבית החולים לשמירת הריון. בסופו של דבר, הוכנסה באומר לניתוח נוסף, הפעם ניתוח קיסרי קלאסי, בו ילדה את ביתה, במשקל 2.4 ק"ג. בשלב הראשון הובהלה התינוקת למחלקת טיפול נמרץ פגים, על מנת לבצע בה הערכה ראשונית כמו גם בדיקה מקיפה. אך התינוקת התבררה כבריאה, והיא הועברה למחלקת התינוקות הרגילה.

בתקופה שלאחר הלידה, התגלו בכל זאת חלקים של הגידול בגופה של התינוקת, והיא עברה מספר ניתוחים נוספים על מנת להוציאם. אך אין ספק שהתהליך השתלם – תינוקת ללא סיכוי, שפשוט נולדה מחדש.

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:התינוקת שנולדה פעמייםמרגרט באומרהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה