בדיקות הריון

לראות את העובר – במשקפי תלת ממד

רוצים לראות את העובר שלכם מתפתח? בקרוב תוכלו לעשות זאת באמצעות משקפי תלת ממד, בזכות טכנולוגיה חדשה אשר תסייע גם בגילוי מוקדם ומדויק יותר של בעיות אצל העוברים

  • כ"ז ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמהות רבות, אשר מתבוננות באהבה בתמונות האולטרסאונד של העוברים שלהן, חשובות לעצמן – כמה מדהים יכול היה להיות, אילו אפשר היה לראות את העובר בצורה ממשית יותר, בלי לנסות לפענח את הכתמים המטושטשים של תמונת האולטרסאונד.

ובכן, טכנולוגיה חדשה, או ליתר דיוק – הסבה רפואית של טכנולוגיה קיימת, אולי אכן תוכל לאפשר זאת. בעתיד הלא רחוק, ההורים יוכלו לצפות בעוברים שלהם בתלת ממד, לראות כיצד הם מתפתחים בתוך הרחם ואפילו לזהות מבנה פנים ולראות את התינוק מפהק.

מדענים מברזיל בנו מודלים תלת ממדיים משוחזרים של סריקות MRI, וכך יצרו מודלים מדויקים של הרחם, השליה וחבל הטבור. באמצעות המודלים הללו, ניתן לשחזר את כל המבנה הפנימי של העובר – ואפילו לקבל תמונה מפורטת של דרכי הנשימה שלו.

 

משקפי תלת ממד

הצפייה במודל נעשית באמצעות משקפי מציאות מדומה, אשר מוכרים גם כ"משקפי תלת ממד". המשקפיים מאפשרים לצופה לחוש שהוא נמצא ממש בתוך הרחם, ולהיטמע בסביבה הטבעית של העובר. באמצעות הזזת הראש בלבד, ניתן לראות את האנטומיה של העובר בתלת ממד.

היתרון בטכנולוגיה הזו הוא הרבה מעבר לחוויה שהיא מספקת להורים הנרגשים. הטכנולוגיה מספקת תמונות חדות וברורות יותר של העובר, כך שניתן לזהות פרטים רבים בקלות רבה יותר מאשר בתמונות האולטרסאונד הרגילות. בנוסף, באמצעות הטכנולוגיה הזאת ניתן יהיה לזהות מומים מולדים, מחלות או בעיות אחרות, בצורה מדויקת יותר, ולהפנות את ההורים לאפשרויות טיפול מתאימות. בנוסף, התמונות התלת ממדיות משפרות את ההבנה של עולם הרפואה בנוגע למאפיינים האנטומיים של עוברים.

המחקר החדש עתיד להיות מיוצג בכנס השנתי של האגודה הרדיולוגית בצפון אמריקה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:תלת מימדבדיקת אולטראסאונדהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה