בדיקות הריון

הפלות בישראל: מה עושים כדי לקבל את אישור הוועדה?

עד לשבוע 24 להריון מתאפשר בישראל לעבור תהליך של הפלה, אך הדבר מותנה באישור של הוועדה להפסקת הריון. איך מצליחים לקבל אישור? ומתי כבר מאוחר מידי?

  • כ"ו אלול התשע"ו
אא

במדינת ישראל מקובל שפעולה של הפלה יזומה, אשר מטרתה לסיים את ההיריון, לפני שהעובר הגיע אל שלב שבו הוא יכול לחיות בכוחות עצמו, דהיינו בשבוע ה-24 להריון, נעשית רק לאחר שניתן אישור מיוחד של ועדה להפסקת הריון.

המחשה מרגשת: התפתחות העובר - שבוע אחר שבוע. צפו

 

כל אישה שמעוניינת להפסיק את ההיריון, מכל סיבה שהיא ובכל שלב שהוא, חייבת לעבור את הוועדה בה בודקים מהי הסיבה לכך שהיא מעוניינת לסיים את הריונה. באופן כללי הוועדה מאפשרת הפלות רק עד לשבוע 24, אך במקרים חריגים ניתן לעשות הפלה גם לאחר מכן, וזאת לאחר קבלת אישור מוועדה מיוחדת להפסקת הריון הנקראת 'ועדת על'.

מהם המקרים בהם מתאפשרות הפלות בישראל? הקריטריונים הם ברורים מאוד, ובין היתר מונים מקרים בהם גיל האישה הוא פחות מגיל הנישואין, או שמלאו לה 40 שנה ויותר, או מקרים בהם האישה אינה נשואה, או שהעובר עלול להיות בעל מום גופני או נפשי, ועוד.

חשוב להדגיש ולציין שגם כאשר הוועדה מאפשרת את הפסקת ההיריון, חשוב מאוד שהאישה תבדוק את הנושא היטב, ותתייעץ עם מומחים רפואיים ועם רבנים. גם במצבים בהם נראה שהפסקת הריון היא מחויבת המציאות, יש דרכים שונות בהן ניתן להתמודד, מבלי לבצע את הצעד הבלתי הפיך הזה, אשר כידוע, אין ממנו דרך חזרה.

הרב זמיר כהן - כיצד עושים תשובה על הפלה? צפו

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלההפלות בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה