הריון בשבוע

הריון בסיכון הוא לא גזירה, יש מה לעשות

מלחיץ לשמוע על כך שההיריון שלך נחשב להריון בסיכון, אך זו לא גזירה, ופעמים רבות יש מה לעשות כדי להצליח לסיים אותו בידיים מלאות

  • כ"ג אלול התשע"ו
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הריון הוא לא מחלה", כך נוהגים לומר, ורוב ההריונות אכן עוברים באופן תקין וללא סיבוכים. אך יחד עם זאת, יש גם נשים שעלולות במהלך ההיריון לחוות סיבוכים לא פשוטים שישפיעו על בריאותן או על בריאותו של התינוק שלהן.

הגורמים השכיחים ביותר להריון בסיכון נוגעים בדרך כלל לעבר הרפואי של האישה. אם יש לה למשל מחלות כרוניות כמו סוכרת נעורים, יתר לחץ דם, אפילפסיה, ועוד, היא תוגדר מלכתחילה כבעלת סיכון גבוה. גם אם יש קרבה משפחתית בין בני הזוג, ייחשב ההיריון להיריון בסיכון. גיל האישה אף הוא נחשב לגורם משפיע, שכןכל אישה מעל גיל 35 או מתחת גיל 18 – תחשב אוטומטית לאישה בהריון בסיכון, וכך גם אישה עם הריון רב עוברי, או כאשר מתפתחת מחלה כלשהי בעת ההיריון שעלולה לסכן את חיי האישה.

משמעות ההיריון בסיכון יכולה להיות נרחבת – החל מבדיקות מעקב קפדניות, עבור בטיפולים (אם צריך) או באשפוזים (בחלק מהמקרים). זה המקום לציין שגם הריון בסיכון נמוך עשוי להפוך להיריון בסיכון גבוה, מסיבות כאלו או אחרות, ולכן יש חשיבות גדולה למעקב הריון סדיר, גם כאשר ההיריון אינו בסיכון, והכל נראה לכאורה כשורה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלההריון בסיכוןהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה