בדיקות הריון

מדהים: קבלו הצצה נדירה לרחם בזמן ההריון

כיצד נראה הרחם בזמן ההריון? צילומים פנימיים של הרחם ממחישים את גודל הפלא ומבהירים כיצד נוצר אדם בתוך איבר בגופה של האישה

  • ה' אלול התשע"ו
אא

המתנה הגדולה ביותר שאלוקים נותן לבני האדם היא היכולת להרות וללדת חיים חדשים מתוך גופם ממש.

כדי לעזור לנו להבין את עוצמת הפלא, אתר webmdמציג צילומי הריון מסוג שונה. מדובר בצילומים פנימיים הממחישים את הפלא הגדול, כאשר שני תאים מתרקמים להיות אדם שלם המוכן לצאת לאוויר העולם.

 

קליטת ההריון

רגע ההפריה הוא הרגע שבו נקבעים חייו ועתידו של התינוק. המין, המראה, הצופן הגנטי של האדם מוחלטים באותו רגע.

 

שבוע 4

בשבוע ארבע מתחילים להיווצר הפנים, הצוואר, הריאות, הקיבה, הכבד, הלב ומערכת כלי הדם. בשבוע זה העובר בגודל של גרגיר פרג, ועד סוף השבוע גודלו מגיע ל-1 מילימטר.

כעת הביצית המופרית מושרשת בצד הרחם. היא מתחלקת לשכבות של תאים והופכת לעובר באופן רשמי. תאים אלה יגדלו וייצרו את גוף העובר במהלך ההריון, כולל את מערכת העצבים, השלד, השרירים והאיברים.

בשבוע זה מתחילה להיווצר השליה, המחברת מערכות גופה של האם למערכות הגוף של העובר. השליה, איבר שצורתו דיסקית, מחוברת לדופן הרחם, וחבל הטבור יוצא מצדה האחד. נוזל מי השפיר, שמרפד את העובר ומגן עליו במהלך ההריון, מתחיל להיווצר בתוך שק מי השפיר המקיף את העובר.  

  

שבוע 8

העוברון ממשיך להתפתח כל העת ולהתחלק לתאים נוספים. בשבוע השמיני להריון אורכו של העובר פחות מסנטימטר וחצי, ועם זאת הוא מכיל עפעפיים, אזניים, אף. בצילום שלפניכם תוכלו להבחין גם בידיים, ברגליים ואף באצבעות ובבהונות.

 

 שבוע 12

בשבוע 12 גודלו של העובר הוא כבר 2 ס"מ. בשלב זה הציפורניים מתחילות לגדול, והעפעפיים מוכנות וסגורות. עיניו של העובר נותרות סגורות עד רגע הלידה.

 

שבוע 16

העובר ממשיך לגדול, ובשבוע 16 להריון גודלו הוא 10 ס"מ, ומשקלו כ-100 גרם. בשבוע זה, מערכת הלב וכלי הדם עובדים באופן מלא.

 

שבוע 20

בשבוע 20 שוקל האוצר 280 גרם ואורכו 15 ס"מ. צילומי הרחם מראים כי העובר כבר ממצמץ, מוצץ אצבע ומתמתח. הוא זז ונע בתוך הרחם, ולרוב האישה מתחילה להרגיש את החיים שמפכים בתוכה.

 

שבוע 24

העוברון ממשיך לגדול כל העת. בשבוע 24 מגיעות אוזניו להתפתחות מלאה. הוא מסוגל לשמוע רעשים מהעולם החיצון, והוא מגיב להם בתזוזות או העלאת דופק. החל משבוע זה חשוב להשמיע לעובר דברי תורה, ולהקפיד שיהיה בסביבה בה לא נשמעים דיבורים אסורים.

 

שבוע 28

כל העת מפכים חיים חדשים ברחם המופלא. בשבוע 28 שוקל העובר כבר כמעט קילו שלם. למרות שלידה בשלב זה אינה מומלצת בלשון המעטה, אם זה חלילה יקרה, יש סיכוי שהעובר ישרוד.

 

שבוע 32

בשבוע 32 מתעטף העובר בשכבת שומן, וגופו נהיה יותר תינוקי ופחות מקומט. התינוק מוקף בכמות גדולה של מי השפיר, בערך ליטר. כמות זו מקלה במידה רבה על העובר לשנות תנוחה ממצג עכוז למצג ראש.

 

שבוע 36

מסוף השבוע ה-36 ואילך, התינוקי בשל ללידה. עם זאת, כל יום שהתינוק ברחם הוא גדל, מתפתח ויוצא לאוויר העולם בשל וכשיר יותר. בשבוע 38-40 מפתח התינוק את רפלקס המציצה, שיאפשר לו לינוק לאחר הלידה.

בשבוע זה העובר שוקל בממוצע 2.700 ק"ג. מדי יום, עד הלידה. העובר ימשיך להוסיף למשקלו כ14 גרם של שומן מדי יום, המסייע לו בוויסות חום הגוף ושומר על רמה תקינה של סוכר בדם. המוח והגולגולת ממשיכים לגדול גם הם.

 

לידה! המסע הקסום הגיע לסיומו. גוף האישה משחרר את היצור הקטן לחיים חדשים, על מנת למלא את המטרה הייחודית למענה נשלח התינוק לעולם.

היווצרות האדם והולדת הפלאית מעוררים את ההבחנה בגדלותו של יוצר העולם, ומעוררים את רגש ההתפעלות. רגשות אלו אמורים להוביל אותנו לזעקה – מה רבו מעשיך, ולתובנה כי האדם נוצר למען מטרה אחת ויחידה – להתגבר על העולם הזה ולקנות קנייני נצח למען העולם הבא.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:לידההפלותעוברהריוןהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה