הריון ולידה

אינה חוזרת ריקם: מה כוחה של תפילה?

חז"ל מלמדים שאין תפילה שחוזרת ריקם, גם אם לא תמיד רואים את פעולתה ,ותפילה יכולה להשפיע גם אחרי שנים רבות

אא

כוחה של תפילה עצום ורב , היא משפיעה קשר ישיר על המציאות ויוצרת מציאות .. כל העמים הם תחת המזל האסטרולוגיה .. כאשר אומרים שישראל הם מעל למזל .. מכוח מה ? מכוח התפילה שמסוגלת לשנות מציאות נראה מיד הרבה דוגמאות לכך..
חז"ל מלמדים שאין תפילה שחוזרת ריקם , גם אם לא תמיד רואים את פעולתה ,ותפילה יכולה להשפיע גם אחרי שנים רבות.
 

כיצד תפילה משפיעה על המציאות ?

בהבנה שלנו כשאדם חולה, הוא חולה פיזית אך צריך להבין ששורש הבעיות הוא רוחני ..משהו פגום ברוחניות שלו והשתלשלות היא בגוף, כאשר החולה מתפלל על עצמו או מתפללים עליו ורואים ישועה, הרי התפילה היא רוחנית ואז נעשה תיקון בשורש הרוחני וכשהשורש הרוחני הגיע לתיקונו ממילא סר החולי מן הגוף.
בגמרא במסכת ראש השנה, יח', ע"א היה רבי מאיר אומר "שניים שעלו למיטה וחוליים שויה …וכן שניים שעלו לגרדום ודינם שווה. זה ירד וזה לא ירד זה ניצל והשני לא מפני מה ? שניהם התפללו זה התפלל ונענה וזה התפלל ולא נענה . הסיבה נעוצה בתפילה ובאיכות התפילה, זה שהבריא תפילתו שלמה בכוונת הלב.

היו כאלה שהיו סקפטיים לגבי כוחה של תפילה , נעשו מחקרים בני זמננו שמוכחים את כוחה.
1. חילקו 2 קבוצות חולים על חצי התפללו וחצי לא – הבדליים מהותיים
2. יתרה מכך מאחר וחשבו שהם ידעו שמתפללים זה עזר, חילקו 2 קבוצות שלא ידעו כלל שנערך ניסוי ונראו הבדלים מהותיים
כיום גם המדע מכיר ברכיב הנפשי שיש לו תפקיד של ממש בתהליך ריפוי .

 

חיבור האלוקות אל העולמות – על ידי התפילה

התפילה היא למעשה האמצעי שעל ידו האדם מקבל את צרכיו מה' .
אומרים שה' מתאווה לתפילתם של צדיקים לכן עשה את האימהות שלנו עקרות – שרה אימנו בגיל 90 ולאה זיווגה היה לעשיו אבל מכוח תפילתה הצליחה לשנות את הגזרה.

רבי חיים מוולוז'ין מסביר את העניין בספרו "נפש החיים" "וכמו שעניין חיבור וקיום נשמת האדם בגופו הוא ע"י אכילה ושתיה ובלתם תיפרד הנשמה ותסתלק מן הגוף – כן חיבור עצמותו יתברך אל העולמות, גזרה רצונו יתברך שיהיה תלוי בעסק התורה ומעשי מצוות ועבודת התפילה של עם סגולה", כלומר ה' שלם בכל שלמות ולא צריך את תפילותינו אולם בעולם הגשמי שלנו יש צורך בדיבורים של תפילה, כשם שיש צורך בדיבורים של תורה לכן יש חובה להגות את התפילה בשפתיים" כחיבור עצמותו יתברך אל העולמות" הוא משווה זאת למזון גשמי המחבר ומקיים את נשמת האדם בגופו. הרי שימו לב , הנשמה היא רוחנית והגוף חומרי. מה שמחבר ביניהם זהו המזון וזה תמוה כי כיצד המזון הגשמי משפיע על הנשמה הרוחנית ? מסביר האריז'ל הקדוש שלכל דבר חומרי יש רוחניות שמחייה אותו, אם כן האם לדומם יש חיות ?

בעבר חשבו שלא אך במאה שנים האחרונות כאשר גילו בפיזיקה שכל חומר מורכב מאטומים והאטום עצמו מורכב מגרעין פנימי שאלקטרונים נעים סביבו במהירות. נמצא שהדומם הוא בעצם רועש וגועש בפעילות פנימית וזה למעשה מאפשר את קיום הדומם. מכאן אנו למדים שלכל דבר גשמי יש שורש ומקור רוחני המאפשר את קיומו, "כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם" (דברים ח, ג) האריז'ל הקדוש מלמד שהלחם זה חומר הבערה הדלק של הגוף אך לא ניתן לחיות על הלחם הגשמי לבד אלא על פי הדיבור האלוקי שבו נברא העולם, הניצוץ הרוחני שמחייה את הלחם הוא מזין את האדם את הנשמה. מיהו האדם ? זו הנשמה שכן הגוף אינו נקרא אדם הוא רק הלבוש, המעטפת על הנשמה, הנשמה מושפעת לטובה או לרעה מהרוחניות שבמזון ולכן כללי כשרות רבים
וכמשל לעניינו בדיוק כשם שהלחם מזין את הנשמה, למרות שהיא לא אוכלת כך חיבור עצמותו יתברך אל העולמות הוא על ידי עסק התורה מצוות ותפילות, כלומר כמו שהנשמה היא נצחית אך בעולם הזה ה' גזר כי כדי שהיא תתקיים יש צורך בקיום הגוף, כך גזר שכדי שיתקיים העולם יש לעסוק בתורה מצוות ותפילה וכדי למשוך שפע וישועות יש צורך בתפילה. ברגע שיהודי לומד תורה/מתפלל הוא עוסק בחיבור הבריאה העולמות הרוחניים והגשמיים לה' יתברך והפעולה הזו ממשיכה ומקיימת את הבריאה.
כלומר, התפילה היא החיבור בין האלוקות לבין הבריאה ולכן ככל שהתפילה חזקה יותר עם כוונת הלב כך השפע שיורד גדול יותר והחיבור לה הוא חזק יותר.

 

הצרות והייסורים – לעורר את האדם לתפילה

איך ניתן להמריץ אדם להתפלל לרומם את תפילתו ? כמו אב שרוצה להמריץ את בנו בלימודים ובשאר עניינים שהם לטובתו ולפעמים נוקט אזהרות ואיומים הרי זה לטובת הבן כך גם תפילתו של האדם, ה' רוצה לגרום לאדם לרומם את תפילתו לדרגות גבוהות לטובתו ולטובת כל הבריאה, כאשר התפילה היא מכוח ההרגל, מלמדים חז"ל שהיא לא עולה היא ממתינה לתפילה בכוונה שהיא מסוגלת להעלות את כל התפילות שהן אינן בכוונה.

כך ארע במצרים שעם ישראל עבד בפרך "וייאנחו בני ישראל מן העבודה ותעל שוועתם אל האלוקים (שמות ב, כג) וגם כאשר הגיעו לים והוא סוגר ומאחוריהם המצרים."ויצעקו בני ישראל אל ה" ורק אז נושעו. טמון כאן סוד גדול לעיתים באות על האדם צרות, פרנסה, נישואין, בריאות וכו' ואנשים מנסים כל דרך לפיתרון, 'באבות', קורת בקפה, הולכים סחור סחור כאשר הדבר המועיל ביותר זה לזעוק מעומק הלב זה בדיוק מה שה' מתאווה ורוצה.

 

"ואני קרבת אלוקים לי טוב"

וכך לפעמים אנשים מחפשים בחוץ, אטרקציות, הנאות מסביב לעולם והאמת שהם לא מחפשים את העולם הם מחפשים את עצמם, חיפוש עצמי זה בתוכנו בהתחברות לה' בדיבורי תפילה מעומק הלב זה לשוחח עם בורא עולם, הוא מאגר הכח, האבא, הפסיכולוג, העושר, הכל יכול, הדיבור זו התכונה האלוקית שניתנה לנו ע"י בורא עולם כדי שנוכל לתקשר עם בוראנו וכדי לפעול, כמוהו, מציאות בעולם, לכן אנו פותחים בדברי שבח ותהילה זה ביטוי אהבת הבן לאב וגם שאנחנו נבין מול מי אנו עומדים
כאשר המילים נאמרות ברגש נוצר הקשר ביננו ובין כל הבריאה כולה לאור האינסוף ומורידים שפע רב לעולם כולו.

המשך לחלק 2 – אי'ה בשבוע הבא ..

תגיות:הפלותהפלהאסטרולוגיהאמונהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה