גרידה

לא תאמינו מה הסיפור המרגש שמאחורי התמונה

לפני ארבע שנים, איבדה ג'ולי וילסון את אחותה האהובה, שאובחנה כבעלת תסמונת דאון. אז גם נחשפה לאחוז הגבוה של נשים שמפילות ילדים מהסוג הזה, ומאז, דרך המצלמה, היא עוסקת בלהראות לעולם את היופי והמתיקות שובת הלב שגלומה בהם

אא

"היא היתה ממלאת כל חדר באור", היא מתארת בגעגוע

״דינה היתה הדבר הכי נפלא שיכול היה לקרות למשפחתנו״, פותחת ג'ולי וילסון את סיפורה, שהתפרסם באתר מאקו, בהתרגשות. ״היא לימדה אותי מהי אהבת אמת ללא גבולות, ואיך חיים את החיים ללא דאגות. היא היתה ממלאת כל חדר באור ואנשים תמיד נמשכו אל המתיקות שלה וגם אל האישיות העקשנית שלה. אמא שלי ודינה היו החברות הכי טובות, אי אפשר היה להפריד ביניהן. גם לה ולאבא שלי היה קשר שאי אפשר לנתק. ההורים שלי היו קדושים. הם נתנו הכל כדי שיהיו לה חיים מלאי אושר״.

כשהצלמת ג'ולי וילסון מדברת על אחותה דינה, קשה שלא להתרגש ביחד איתה. וילסון, זכתה לאחות גדולה מיוחדת במינה, איתה היה לה קשר יוצא דופן. במובנים מסוימים, היא באמת היתה יוצאת דופן: דינה היתה ילדה שאובחנה כסובלת מתסמונת דאון. כשנולדה, ניבאו לה הרופאים שתחיה עד גיל 7, אולם היא זכתה להאריך ימים ולחיות עד גיל 35. לפני ארבע שנים נפטרה כתוצאה מדום לב.

במותה, השאירה אחריה משפחה שלמה אוהבת ומתגעגעת. בעקבות מותה, ביקשה וילסון, האחות מלאת הגעגועים שגם מתעסקת בצילום, לשתף את העולם ביופי ובייחוד של בני התסמונת, ואת השמחה שהם מביאים לכל מי שזוכה לשהות לצידם ולבוא איתם במגע. אז החלה לצלם סדרת תמונות של ילדים, שנולדו כולם עם התסמונת, כשהמטרה היתה ללא מילים, דרך צילום, לזקק את היופי שלהם ולהעביר את הקסם האדיר שקיים בהם. ״רציתי להפוך את התמונות לאמנות ולתפוס את היופי המיוחד של ילדי תסמונת דאון״, היא מסבירה. ״אין דבר שמביא לי יותר שמחה מהשהייה לצידם. כל דבר שקשור בהם גורם לי לחייך".

מאוחר יותר, פגשה באם לילד בעל תסמונת דאון, שהתרגשה כמותה מהתמונות, אולם הסבירה לוילסון בצער על סטטיסטיקה קטלנית שמדברת על אחוז הפלות גבוה של כ-92%(!), של נשים לאחר שהן מגלות שהן נושאות ברחמן ילדים שחולים בתסמונת. ״ברגע השתנתה לי כל הכוונה מאחורי הצילומים", היא מתארת בצער. "קודם רק רציתי להראות את היופי של הילדים, בהמשך כבר קיוויתי להוריד בעזרת התמונות את האחוזים הללו. אני רוצה לשנות את דעתם של אנשים. אני רוצה שייראו את הילדים, ויידעו שאם ילד להם ילד עם הדיאגנוזה הזו, זה אולי מאיים, אבל יש בזה גם ברכה שאי אפשר לתאר במילים. למי שעובר עכשיו את הסחרחרה הרגשית הזו, חשוב לי שידעו שיש לכם סיכוי לפגוש אהבה שעולה מעבר לכל דמיון״.

כאמור, וילסון הביעה צער עמוק לשמע הדברים, והחליטה להקדיש את הפרויקט למטרה ייעודית עוד יותר – כדי להעביר לנשים את המסר, שגם אם הן צריכות לגדל ילד שכזה – שלא יחששו להביא אותו לעולם, ויידעו שמדובר במתנה אדירה שתכניס אור ללא שיעור לחייהן. התגובות לסדרת התמונות לא איחרו לבוא: מאות אלפי אנשים מוקסמים ברחבי העולם החלו להפיץ אותן. במתיקות  שובת הלב - אתם יכולים להיווכח בעצמכם.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלהתסמונת דאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה