גרידה

"הריון? רק בעיה שיש לפתור ולעבור הלאה..." - האומנם?

"זה ההיריון שלך, החיים שלך, הגוף שלך, ההחלטה שלך". מסר כובש. "את צריכה להחליט מה טוב לך". ססמה שמתחברת היטב. "עמדי על שלך והילחמי בכל מי שיעז לנסות ולהגיד לך אחרת". ממש ויראלי. "כי זו לא את בלבד - זו כולנו, ואת חיילת במהפכה". מלחמה ושלום? ושורת המחץ היא: "הריון? רק בעיה שיש לפתור ולעבור הלאה... " האומנם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"זה הריון שלך, החיים שלך, הגוף שלך, ההחלטה שלך" - כך מכריזות נשים מארגונים פמיניסטיים לכאורה, וממשיכות להפגיז את חלל האוויר בססמאות ריקות מתוכן במטרה אחת ברורה: לגרום לך להרגיש שזה בסדר להפיל. לתת לך לגיטימציה מבלי לחוש נקיפות מצפון ורגשות אשם. רק שהקישור הראשון שלהם באותו האתר מפנה אותך לקליניקה שמבצעת הפלות פרטיות תחת הכותרת "הבחירה שלך, הבריאות שלך".

עולות בי מספר לא מבוטל של תהיות וספקות: האמנם הריון משול למחלה? האמנם מדובר בבחירה שלנו בלבד? למה כל כך משתדלים להטמיע בתודעתנו שקיים קשר כלשהו בין הפלה לבריאות, והאם יתכן שמדובר בשטיפת מוח שנועדה, אמנם, להטיב, אלא שכל הטוב הזה לא באמת נוגע אליך, אלא אל כיסו של הרופא שמבצע את ההפלה?

 

הריון -"הקושי שיש לפתור ולעבור הלאה"

גילוי נאות: גם אני פמיניסטית. גם אני מאמינה שכל אדם באשר הוא צריך להחליט מה טוב בשבילו, כל עוד ההחלטה אינה פוגעת בזולת. גם אני אלחם על עקרונותיי במידת הצורך וגם אני גיליתי מתישהו בחיי שנכנסתי להריון בלתי מתוכנן.

למעשה, "הקושי שיש לפתור ולעבור הלאה" שינה את חיי מרגע צאתו לאוויר העולם, וזכיתי ממנו להמון נחת. כי ילד הוא לא "קושי" ולא "בעיה", והניסיון של ארגוני נשים פמיניסטיות, לכאורה, להגדיר הפסקת הריון כשליטה על רבייה וכצורך בסיסי הנוגע לבריאותן של נשים ולמעמדן אישי, הכלכלי והחברתי, תוך המשלת גופנו ל-"כלי משחק במלחמות ומאבקים בין דתות, מדינות וגברים הממוקמים בראש תאגידים פרטיים על חשבון אינטרסים שלנו, הנשים", סליחה, אבל לא נסחפתן קצת?

 

הפסקת הריון -"הבריאות שלך, הבחירה שלך". האמנם?

כרבע מהפסקות ההיריון כיום מבוצעות באמצעות הפלה בכדורים. מדובר בשילוב של שתי תרופות הנקראות מיפג'ין וציטוטק. המיפג'ין הינו הורמון האחראי לחסימת השפעות הפרוגסטרון ולהתנתקותו של שק ההיריון מרירית הרחם. תפקידו של הציטוטק הוא להוביל להתכווצות הרחם עד לפליטת "התוכן ההריוני" מהגוף. ככה מגדירים בשפה נקייה את העובר שבתוכך. "תוכן הריוני".

הפסקת הריון באמצעות תרופות מאושרת בארץ לשבוע השביעי של ההיריון ונערכת בשני שלבים. לכאורה מדובר בתהליך קצר ופשוט, אך בפועל, בחלק בלתי מבוטל מהמקרים מלווה התהליך בכאבים ודימומים קשים ולעתים גם מסתיימים בגרידה. המחקרים מדווחים על סיכונים בשיעור של 5% לכישלון, אך ההערכה היא שהמספרים גבוהים הרבה יותר, היות ואין הנחיות מדויקות בנוגע למעקב אחר השלמתו של התהליך, ואין מספיק מחקרים המתייחסים להשלכות העתידיות של אותה הפלה תרופתית. "הבריאות שלך", זוכרות?

 

כל מה שארגוני נשים לא יספרו לך על סיכונים בהפלה

ל הפלה מלאכותית מלווה בסיכונים לסיבוכים שונים החל מסיכונים מיידים כמו קרע ברחם או צוואר הרחם, תסחיפים ריאתיים, דימומים, פרכוסים, זיהומים, הרעלת מים, כאבים ופגיעה באברים הפנימיים. לרשימה מכובדת זו מצטרפים הסיבוכים העשויים להיגרם בעקבות תהליך ההרדמה וסיבוכים מאוחרים כמו בעיות פוריות ובעיות נפשיות.

מחקרים בתחום מעלים נתונים ששום ארגון הפועל לכאורה למען זכויות נשים אינו שש לספר לכל אותן הנשים הנמצאות בפרשת דרכים ומתלבטות אם להמשיך את אותו הריון בלתי צפוי או לבצע הפלה: מעל ל-10% מהנשים שפנו לביצוע הפלה מלאכותית לוקות בבעיות פסיכיאטריות שונות החל מתחושות אשם כבדות והרגשת אובדן, וכלה בפגיעה בדימוי העצמי, דיכאון וחרדה.

 

"חיילת במהפכה" לא שלך

סיבוכי הפוריות כתוצאה מהפלות מלאכותיות נחשבים לנפוצים במיוחד עד שהמספרים מדברים על 50% מקרב הנשים, ועלולים לכלול הפלות טבעיות חוזרות ונשנות, עקרות משנית מוחלטת, סיבוכי הריון מחוץ לרחם, לידת תינוקות במשקל נמוך\ פגים\ מתים ועוד.

אז נכון, אחות, שזהו "ההיריון שלך, החיים שלך, הגוף שלך, ההחלטה שלך" בלבד, אבל אם תנסי להידפק על דלתיהן של כל אותן העמותות לזכויות נשים בעקבות השלכותיה של אותה ההפלה, מבטיחה לך שאת צפויה לגלות דלתות נעולות והבנה שבסך הכל היית עוד "חיילת במהפכה". לא מהפכה שלך. מהפכה שלהן.  

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהריוןהפלההפלה מלאכותיתהפלה תרופתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה