בדיקות הריון

מזל טוב: מחלקה חדשה בהידברות - אמ"א

בכנס נשים ענק שהתקיים לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הכריז הרב זמיר כהן שליט"א על פתיחת המחלקה החדשה בהידברות - אמ"א - לעידוד ילודה. קבלו מבט מבפנים על המחלקה המיוחדת שצומחת מתוך העם ומחוללת פלאים

אא

מדיווחי משרד הבריאות עולה כי בישראל נרשמות למעלה מ-22,000 פניות לוועדות להפסקת הריון מידי שנה. עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 99% מהבקשות להפלה מאושרות. המשמעות של נתונים אלו פשוטה: מספר העוברים המופלים בישראל, עולה על מספר הנהרגים בתאונות דרכים, מלחמות ופיגועי טרור גם יחד (לשם השוואה, כ־30,000 איש מתו בתאונות דרכים מאז קום המדינה!).

למוקד הטלפוני של 'הידברות' מגיעות שיחות רבות: אנשים מתחזקים שמבקשים חיזוק, זוגות במשבר שזקוקים לייעוץ, אנשים שמבקשים להתנדב, אך בין לבין הגיעו פניות לא מעטות של נשים שעמדו בהתלבטות לגבי המשך הריונן. נשים מלאות רצון טוב, אך בעלות לבטים וקשיים, שהיו זקוקות לאוזן קשבת ויד מסייעת. פנייה ועוד פנייה שהצטברו זו על גבי זו הביאו את ארגון הידברות להקים מחלקה חברתית חדשה. "כבר תקופה ארוכה שאנו חושבים לפתוח מחלקה ייחודית לנושא עידוד הילודה, אך רק כעת זה קרה", אומר מר ניר גרמי, סמנכ"ל הארגון ומנהל הפרויקט. "כבר מספר שנים שהארגון עוסק בנושא עידוד ילודה ומניעת הפלות, אך עד כה כל אחת טופלה באופן יחידני, ולא בצורה מסודרת. בדרך כלל, מרביתן הועברו להלן, שלקחה עליהן אחריות וחוללה ניסים. עם הזמן הפניות התרבו, נוצר צורך גדול, והוחלט להקים מחלקה מסודרת שתתמוך בנשים לאורך זמן, וגם תמסד ותסדיר את הפעילות המבורכת של הלן", הוא מסביר. "לפני שלושה שבועות, בכנס שהתקיים לזכרו של מרן פוסק הדור, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, הכריז הרב זמיר כהן שליט"א על פתיחת המחלקה מול קהל של 12,000 נשים", הוא ממשיך. "השם שנבחר לפרויקט הוא 'אמא' (ר"ת אימא מצילה אותי), והוא עוסק בהסברה ובסיוע לנשים אלו".

"המחלקה תלווה את הנשים החל משלב ההתלבטות וההחלטה במהלך ההריון, תעניק תמיכה במהלך הלידה, וגם תישאר שם לאחר הלידה", אומרת שירה הורן, המנהלת בפועל של המחלקה החדשה. "היא תוודא שהאישה תמשיך לקבל תמיכה כלכלית ונפשית, תוך שהיא מצליחה להתמודד עם האתגרים החדשים בהצלחה. בשורה התחתונה: המחלקה שואפת, בעזרת הציבור, לתת תמיכה מקיפה ועוטפת לנשים שבחרו, למרות הקושי הגדול והספקות, לוותר על הפתרון הקל והנוח של הפלה, לטובת הבאת חיים חדשים לעולם, עם כל המשמעויות הנלוות לכך. יש לציין, כי כל הפעילות מתבצעת תוך ייעוץ צמוד עם רבנים מוסמכים בנושא, ובראשם הרב זמיר כהן שליט"א, וכן עם גורמים מקצועיים הנצרכים לעניין".

הורן, חוזרת בתשובה, קצינה במילואים (סרן) ובעלת רקע עשיר בהדרכה ובחינוך, מודעת לאתגרים העומדים בפניה: "זה לא פשוט להקים מחלקה מאפס, אבל המחלקה הזו צמחה מתוך העם ולמען העם ואט אט היא מתפתחת. כרגע אנו מגייסים מתנדבות מכל קצווי הארץ, בכל התחומים. אנחנו זקוקים לעובדים/ות סוציאליים ועורכי דין לשם ייעוץ וליווי מקצועי, למתנדבות שיעזרו בליווי והסעה לבדיקות רפואיות ועזרה בטיפול בילדים, ולנשים מנוסות שיעניקו תמיכה ליולדת וכלים לגידול הילד, בעיקר כאשר מדובר בילד ראשון. המתנדבות היקרות תשתתפנה בימי הכשרה ב'בית הידברות', שם הן תקבלנה כלים שיעזרו להם להגיש תמיכה וסיוע לכל הזקוקה לכך. בנוסף, אנו זקוקים לנהגים שיוכלו לסייע לנו להעביר ציוד מבתים של תורמים לעבר מחסן מיוחד שנפתח במשרדי הידברות, שיכיל ציוד ראשוני לגידול תינוק, החל מעגלות, עריסות ושידות, עד ביגוד, מטרנות ומוצצים - אני מזמינה את כל מי שרוצה לתרום ציוד יד שנייה במצב טוב, או ציוד חדש ליצור איתנו קשר".

 

תחומי פעילות המחלקה:

1. הפקת חומרי הסברה לעידוד ילודה שיופצו בציבור הרחב (החל מפרוספקטים וחוברות, עד סרטי תדמית ושידורים מיוחדים בערוץ).

2. הקמת קו פתוח לנשים לשם ייעוץ ותמיכה.

3. ליווי וסיוע אישי לנשים שנמצאות בצמתי החלטה.

4. הפעלת מערך התנדבות ארצי, הכולל הכשרה וקורסים למתנדבות.

5. קידום פרויקטים בנושא מניעת הריון.

מעוניינים להצטרף ולסייע לנו?

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il  

תגיות:הפלותהפלהמחלקת אמאהפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה