סיפורים אישיים

אנשים טובים באמצע הדרך

פנצ'ר בצמיג שלוש שעות לפני כניסת שבת – וזוג שצריך לעשות את דרכו מבני ברק לחיפה. איש טוב עוזר להם, ויש לו הסבר מדהים למה. סיפור נוסף בסדרת "זה קרה באמת". יש לכם סיפור משלכם? פנו אלינו

  • י"ב ניסן התשע"ה
אא

15:30

ערב שבת הגדול. בנימין וקרן גומל עושים את דרכם מבני ברק אל חיפה. לפני שיצאו מבני ברק, אספו גם את הרב והרבנית שלהם – הרב פנחס ברזל ורעייתו.

השעה הייתה 15:30 כשיצאו מבני ברק. כמה דקות לאחר מכן, עצר בנימין גומל את הרכב בפתאומיות. "פנצ'ר!", הודיע לנוסעים.

למרבה המזל, הרכב בו נסעו היה חדש והכיל את כל הציוד הדרוש להחלפת הצמיד המפונצ'ר. אחרי שנסעו לתחנת דלק בפתח תקווה הסמוכה כדי לוודא שאכן מדובר בפנצ'ר אמיתי ולא רק בצמיג שזקוק לאוויר, החל בנימין גומל להחליף את הצמיג.

15:50

שבת נכנסת תוך פחות משלוש שעות, ועוד צריך להגיע לחיפה. כדי לזרז את העניינים, פסע בנימין גומל אל תחנת הדלק, לראות אם יש מי שיכול לעזור לו.

לפתע התקרב לרכב איש מבוגר בעל מראה של קיבוציק טיפוסי ורגל חבושה. "צריכים עזרה?" שאל. לפני שמשפחת גומל התחילה להביע חששות לגבי הרגל שלו, הוא כבר כרע על שתי רגליו והחל לסייע בהחלפת הצמיג. הגלגל הבעייתי שוחרר, וצמיג הרזרבה הוצא ממקומו. וכאן התגלתה הבעיה המדאיגה באמת: בנימין גומל הביט בצמיג והיה בטוח שמדובר בצמיג לא תקין – הוא היה צר מאד יחסית לצמיג הרגיל.

16:30

שבת נכנסת עוד שעתיים – ואין פיתרון באופק

הרב והרבנית ברזל אמרו תהילים במרץ. הקיבוצניק', בינתיים, הציע לבנימין גומל לקחת אותו עם הגלגל המפונצ'ר לתיקון בפנצ'רייה. "איזו פנצ'ריה תהיה פתוחה בשעה כזו?" תהתה קרן, אבל לבני הזוג גומל לא היה מה להפסיד. הקיבוצניק ובנימין גומל נסעו לדרכם, והשלושה שנותרו ברכב – התפללו מעומק הלב להצלחתם.

16:55

בנימין גומל והקיבוצניק שבים... עם צמיג מתוקן! בשלב זה התברר שכך היה הגלגל אמור להיראות והגלגל החילופי אכן תקין, אבל התיקון בפנצ'ריה היה נס, שכן על גלגל רזרבי אסור לנסוע יותר מ-90 קמ"ש, מה שלא היה מספיק כדי להגיע לחיפה בזמן.

גומל והקיבוצניק חיברו את הגלגל המתוקן לרכב, ותוך כדי כך החל האיש הנחמד לספר על עצמו.

"הבן שלי נפצע אנוש במבצע 'צוק איתן", הוא סיפר. "הוא היה מחוסר הכרה במשך חודשיים בערך. אני לא אדם דתי, אבל עשיתי הסכם אם אלוקים כשהילד שלי היה בלי הכרה. אמרתי לו: 'אם תעיר לי את הילד, אני מבטיח לך שאעזור לכל אדם דתי שאפגוש'. הוא אכן התעורר, ולכן כשבעלך שאל אם מישהו יכול לעזור, ישר קפצתי על המצווה, אפילו שהבן שלי מחכה לי בבית. הרי הבטחתי לאלוקים!".

בעוד שומעיו הנדהמים מנסים לעכל את הסיפור, התקרבה אליהם בחורה נוהגת ברכב, חילונית לפי מראה, ופנתה אליהם: "אני רואה שאתם תקועים כאן – אולי אתם רוצים שאסיע אתכם לאן שהוא? שבת הרי מתקרבת...".

"הסתחררנו לגמרי מאהבת החינם שהייתה באוויר", מספרים בני הזוג גומל. "יש כל כך הרבה יהודים שהם שליחים טובים באמצע הדרך".

בני הזוג גומל, כמובן, הודו לבחורה ואמרו לה שהם כבר הסתדרו. הם נפרדו בחום מהקיבוצניק המבוגר ויצאו לדרך.

הם הגיעו לחיפה בזמן, ואף הספיקו להתארגן כראוי לשבת.  ואת ערב השבת הזה – סביר להניח שלא ישכחו לעולם.

תגיות:סיפור אמיתיאנשיםטובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה