הרב יצחק זילברשטיין

פרשת הקללות בתור "קמיע"

לא היו לילד זמני אוכל ושינה, משחק ומנוחה, ולא נתן להוריו הפוגה לא ביום ולא בלילה, לא בחול ולא בשבת. החיים במחיצתו הפכו לסיוט מתמשך

אא

במשפחה אחת נולד ילד קטן, שבכה יומם ולילה, ללא הפוגות. פנו לרופאים, פקדו את לשכת המומחים, ערכו לו בדיקות מקיפות שהכאיבו לו מאד, אולם סיבת בכיו לא אותרה. פנו לחכמים ולבעלי סגולות, אך ללא הועיל. המצב המשיך כך, עד שקצו ההורים בחייהם. לא היו לילד זמני אוכל ושינה, משחק ומנוחה, ולא נתן להוריו הפוגה לא ביום ולא בלילה, לא בחול ולא בשבת. החיים במחיצתו הפכו לסיוט מתמשך. והנורא מכל: הוא עצמו סבל קשות, וההורים נקרעו בין רחמים לכעס חסר אונים...

יום אחד הלכה אמו לשוק, לקניות, ומצאה תחת אחד הדוכנים דף בלוי מוטל על הארץ. אף על פי שלא ידעה לקרוא, הכירה שעמוד זה נתלש מחומש, וזאת מחמת שהיתה רגילה להתבונן בחומש בעת הקריאה בתורה בכל שבת.

על מנת להרימו היתה צריכה לגחון אל מתחת לדוכן, וללכלך את כל בגדיה ברפש ובבוץ. וכך עשתה, לעיניהם המשתאות של הנוכחים. קמה ונשקה את דף החומש, ניקתה אותו ואמרה: "אולי ישלח הקדוש ברוך הוא רפואה שלימה לבני על ידי הדף הקדוש הזה!" הגיעה לביתה והכניסה את הדף בחרדת קודש ובתפילה שבלב, מתחת לכריתו של התינוק.

בקול חנוק מבכי, פנתה אל הקב"ה ואמרה: "רבונו של עולם, אשה פשוטה אני, איני יודעת קרוא וכתוב. אך יודעת אני, שזהו דף קדוש מתוך תורתך הקדושה. יהי רצון שיהיה לקמיע מועיל, עלֵה לתרופה!''

ואז התרחש הפלא: הילד שקע לראשונה בחייו בשינה רגועה... מאותו יום, חל שינוי מפליג בהתנהגותו. הבכי פסק לחלוטין הוא היה רגוע ושליו, חיוך האיר את פניו - ואת פני הוריו... האב היה נרגש ונרעש. "אצל מי ביקרת, ממי התברכת? כיצד אירע הנס המופלא?" - חזר ושאל.

האשה, בתמימותה, הושיטה את ידה והוציאה את הדף מתחת לכרית הילד. "כלום יש לך קמיע מועיל יותר מדף של חומש קדוש?", שאלה את בעלה, "הבט וראה מה גדול כוחה של תורתינו הקדושה!"

הביט האב ונחרד. "מה זאת עשית?" צעק, "הלא זהו דף מהתוכחה הנוראה!" ואכן, בדף נכתבו הקללות האיומות הכתובות בפרשת כי-תשא: יַכְּכָה ה' בְּשִׁגָּעוֹן וּבְעִוָּרוֹן וּבְתִמְהוֹן לֵבָב... וְהָיִיתָ מְשֻׁגָּע מִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ אֲשֶׁר תִּרְאֶה... בַּבֹּקֶר תֹּאמַר מִי יִתֵּן עֶרֶב וּבָעֶרֶב תֹּאמַר מִי יִתֵּן בֹּקֶר.

החווירה האשה והתנצלה, "מנין לי לדעת?..."

הלכו שניהם עם ה'קמיע' לבית אחד מצדיקי הדור, והלה פנה אל הבעל ואמר: "עינך הרואות כי אכן הושיענו ה' יתברך!! הקללות כולם נהפכו לברכות בזכות תמימותה של האשה ומסירות נפשה עבור הצלת השמות הקדושים..." 

לרכישת ספרי "והערב נא" הקליקו כאן.

תגיות:והערב נא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה