חדשות בעולם

מוצאי שבת בדרום אפריקה: מדוע כולם חבשו כיפות?

זה קרה בעקבות אירוע תקיפה אנטישמי נגד שלושה יהודים חובשי כיפות. אלפי בני אדם, גויים ויהודים, הגיעו חבושי כיפות לעצרות הזדהות. "אלימות והפחדה אינם מקובלים"

אא

האנטישמיות בעולם הפכה להיות דבר שבשגרה. מקרי האלימות המופעלים כלפי יהודים אינם נדירים כלל, והם מתרחשים במדינות השונות – מערביות ואירופאיות. במוצאי השבת הקודמת, הותקפו שלושה נערים יהודים חובשי כיפה, בעת שערכו קניות בקניון ביוהנסבורג. התוקפים, שלושה צעירים בעלי חזות מוסלמית, תקפו את הנערים פיזית ומילולית.

מספר ימים לאחר מכן אורגן על ידי תנועות מקומיות אירוע הזדהות עם הצעירים שהותקפו וכן הזדהות כללית עם הקהילה היהודית. אל אירועי ההזדהות הגיעו אלפי אנשים כשהם חבושים בכיפות, בין אם הם יהודים, ובין אם הם גויים. הכיפות שלטו באותה שעה ברחובות.

בעיר קייפטאון התקיים אירוע זהה. המארגנים נעזרו ברשת החברתית כדי ליצור באזז לאירוע ולהעצים אותו. "צייצו, העלו תמונות באינסטגרם ובפייסבוק", כתבו המארגנים ועודדו את הגולשים להשתתף. "האשטאג" מיוחד נפתח לכבוד המאורע:, #kippasAgainstHate שמצייצים השתמשו בו, לא רק בדרום אפריקה, אלא בעולם כולו.

העולם חייב לדעת שאלימות והפחדה אינם מקובלים – הסבירו גולשים מרחבי העולם שנטלו חלק באירוע.
עד השנים האחרונות ידעה דרום אפריקה חיים שקטים, והיהודים לא סבלו שם מאירועי אנטישמיות חריגים. בשנים האחרונות הדבר הולך ומחריף.

תגיות:אפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה