חדשות בארץ

חוקר חברת ביטוח: הנהגים חרדים – לכן התאונה מבוימת

שני נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים הופתעו מסירובה של חברת הביטוח לשאת בנזק. הסיבה: שניהם משתייכים למגזר החרדי, ולכן כנראה התאונה מבוימת. בית המשפט קבע עבורם תשלום עוגמת נפש

אא

הסיפור הבא שהתפרסם ב'מצב הרוח', מוכיח כמה הניתוק בחברה הישראלית יכול להיות גדול ומכאיב. שני נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אחד תושב ירושלים, והשני תושב נתניה, הופתעו לגלות כי חברת הביטוח מסרבת לקבל את גרסתם לאירוע ולשאת בנזקים, משום ששני הנהגים הנם... חרדים.

יש חשש שהאירוע בוים במטרה לסחוט כספים מחברת הביטוח, כך טענו בחברה, ואף שלחו חוקר פרטי שיסכם עבורם את האירוע. את תוצאות הדו"ח העבירו לבית המשפט, שסירב לקבל טענה זו. עו"ד שמייצג את התובע - הגיב על טענת החברה כי מדובר בטיעון שערורייתי שאין לו מקום בחברה הישראלית.

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בדו"ח כתב החוקר הפרטי, כי מדובר בשני חרדים, וייתכן שיש ביניהם היכרות מוקדמת, גם אם אין ביניהם קשר טלפוני כלשהו. "הם כבר יודעים איך לתכנן את התאונה המבוימת הזאת, ומפה השמים הם הגבול". והוסיף כי גרסאותיהם אינן תואמות את המציאות בשטח הזירה, וכי שמאי הרכב, את שמו סירב למסור, קבע כי הרכב הניזוק, כלל לא היה כשיר לנסיעה ביום האירוע. על אף שבית המשפט קבע שעל החוקר למסור את שם השמאי, הוא "לא הצליח להיזכר בשמו".

עו"ד שמייצג את הנהג הנפגע הגיב על דברי החוקר: "אכן השמים הם הגבול לחוצפה, לפיה היות והתובע והנתבע משתייכים למגזר החרדי, הנה קריטריון לפיו הגיע החוקר למסקנה כי יש ביניהם תקשורת סמויה ועל-חושית". הוא הוסיף כי הטענה על כך שרק בגלל היות שני הנהגים בני אותו מגזר – האירוע מבוים, היא עזות מאין כמותה. "ומה אם שני המתדיינים היו חילונים"?

כאמור, בית המשפט סירב לקבל את טענת החברה, וחייב אותה לשלם את הנזק בנוסף לסכום של 6500 שקלים עבור הוצאות בית משפט ועוגמת נפש.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה