חדשות בארץ

החל מהיום: תקנות תעבורה חדשות לשמירה על חיי הולכי רגל

נהג שמזהה אדם שבכוונתו לחצות כביש במעבר חצייה – חייב לעצור לו. שיעור הולכי הרגל שנהרגים בישראל, הגבוה ביותר מכל מדינות ה OECD

אא

ארבעה מכל עשרה הרוגים בתאונות הדרכים בשנת 2014 היו הולכי רגל. לאחר שתוקנו תקנות להולכי רגל, כגון איסור שימוש באוזניות ובטלפונים סלולריים בזמן חציית כביש במעבר חצייה, משלים משרד התחבורה תקנות מחמירות נוספות – לציבור הנהגים.

החל מהיום (ראשון) נכנסות לתוקפן תקנות תעבורה חדשות, לפיהן חובה להאט ולתת זכות קדימה להולכי רגל גם אם אלה רק עומדים בסמוך למעבר חציה, ונראה כי בכוונתם לחצות את הכביש. ההגדרה החדשה: "נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החציה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה".

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ההרוגים בתאונות דרכים בישראל כפול מהממוצע במדינות ה OECD.  על-פי נתוני הרשות, 39% מההרוגים בתאונות דרכים בשנה שעברה, 125 בני אדם, היו הולכי רגל - 64% מהם בתחום העירוני.

 לפי התקנות, על כל נהג שמזהה מעבר חציה, להאט ו"לחפש" את הולכי הרגל שחייהם תלויים בזהירותו. אם זיהה הולך רגל שמהתנהגותו על המדרכה עולה כי הוא מתכוון לחצות, גם אם לא החל את החציה, יעצור.

במקרה של רכב מאט או עוצר לפני מעבר חציה, אסור לעקוף אותו ויש לעצור מאחוריו או לצדו בהתאם למיקום על הכביש.

תגיות:זהירות בדרכיםתאונות דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה