אמונה

אסון התאומים, למה?

רבים שואלים על המשמעות הרוחנית של הטרגדיה הנוראה בארה"ב. קטנים אנו מכדי להצביע בוודאות על מטרת ההשגחה העליונה במהלך יוצא דופן זה. אך בעצם הוראת התורה שלא ליחס שום מאורע ולו הקטן ביותר למקריות...

  • י"ט חשון התשע"ד
אא

עד כדי האזהרה ''אם תלכו עמי בקרי (תאמרו שמקרה הוא זה. וכביאור הרמב''ם ב''מורה נבוכים'') והלכתי אתכם בחמת קרי'' (אצטרך ל''עבות'' את הרמזים, עד הידיעה הברורה כי יש יד מכוונת לכל המאורעות). הרי מוטל עלינו לפחות לנסות ולהבין את המסר הטמון בכל מאורע ובפרט במאורע נורא ויוצא דופן כמו זה שלפנינו.

ובכן חז''ל מספרים שכאשר הפליג טיטוס לרומא לאחר שהחריב את ירושלים ושרף את בית המקדש, סער הים ואונייתו עמדה לטבוע. עמד טיטוס ואמר: ''כמדומה אני שאלהיהם של אלו אין גבורתו אלא במים. את פרעה הטביע במים, את סיסרא הטביע במים, אף הוא עומד עלי להטביעני במים.

אם גיבור הוא, יעלה ליבשה ויעשה עמי מלחמה''. יצאה בת-קול ואמרה לו: ''רשע! בריה קטנה יש לי בעולמי ויתוש שמו. עלה ליבשה ועשה עמה מלחמה''. עלה ליבשה, בא יתוש ונכנס בחוטמו וניקר במוחו עד שמת.

כלומר אדם החי באוירת גאוה וכוחניות עצמית, מוכיח לו האלקים את אפסותו דוקא מזוית קלה אשר אינו מעלה כלל בדעתו כי משם עלולה לבא המכה הקשה ביותר בחייו. יסוד המרד בכח העליון מנהיג ומחולל הבריאה, נעוץ בגאות האדם. וכמו שנאמר בתורה: ''ורם לבבך, ושכחת את ה' אלקיך''.

המתגאה החי בתחושת ''אני ואפסי עוד'' ''כחי ועצם ידי'' וכו', חש כך גם כלפי האלקים וממילא הוא נגרר אחר החומריות, הכסף והתאוה, שהרי אינו מבטל את רצונותיו ותאוותיו בפני רצון האלקים. כיום, אין מי שמסמל את גבהות הלב האנושית יותר מאמריקה הגדולה, ואין מקום בו עולם החומר הכסף והתאוה, בולט יותר ממקום זה

ניו-יורק מסמלת את אמריקה ובה מתנשאים הבנינים הגבוהים ביותר בעולם, מגדלי התאומים, אשר הם מרכז הסחר העולמי, סמל גאוות האדם בעידן המודרני. ולעומת שני תאומים יצוקי הבטון והפלדה מתנשאים שני תאומים אחרים יצוקי ערכים ורוח, שני לוחות הברית, לוחות המכילים את ערכי המוסר האוניברסליים והן כמו זועקות אל מול עולם המתירנות והחומריות בעידן המודרני: ''יש אלקים!'' ''לא תרצח!'' ''לא תנאף!'' ''כבד את אביך ואת אמך!'' ''שמור את יום השבת!'' וכו'.

האנושות המודרנית בזמננו חשה מאויימת מהפצצה האטומית, מהלוחמה הבלתי קונבנציונאלית וכדו'. עם כל השאר נוכל להסתדר לבד. יש לנו טילי שיוט, שיטות חדשות ליירוט וכו' וכו'. והנה הראתה ההשגחה העליונה לכולנו כי באמצעות סכינים אחדים אשר החוק האמריקאי מתיר להכניסם למטוסים, קרסו התאומים הענקיים המתנשאים במדינת הענק – במעצמה האנושית האדירה בעולם! ועמם קרסו סמל הגאוה האנושית המודרנית, על ידי נשק שאינו שייך לעידן המודרני.

והאם מקרה הוא כי הפנטגון, משרד ההגנה האמריקאי השמור ומאובטח, ומתיימר להגן ממשרדיו על כל העולם המודרני-דמוקרטי, לא יכל להגן על עצמו, ורבים מעובדיו נפלו חלל?? האם אין כאן בת-קול המכרזת ואומרת: נשק פרימיטיבי קל יש בעולם וסכין שמו, תקום מעצמת הטכנולוגיה האנושית המודרנית ותעשה עמו מלחמה??…

וכשמתבוננים בהתרחשות זו כחלק מתוך התמונה הכללית של מהלך המאורעות בעולם בכלל ובארץ בפרט, אין ספק לכל מתבונן כי במכה נוראה זו שאין לה אח ורע בכל ההיסטוריה האנושית, צעד העולם צעד נוסף לקראת השינוי הסופי אשר עליו מדברים פסוקי התנ''ך במקומות רבים, כאשר יגיע העולם לתכליתו עת אשר יכירו הכל במלכות ה'. (ראה על כך בהרחבה בסוף ''לקט נבואות''). אשרי הזוכה להתעורר ולעלות לרכבת, בטרם תצא לדרכה, והוא עודנו ברציף''…

תגיות:מגדלי התאומיםאמריקהטרגדיהאסון התאומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה