חדשות בעולם

מדענים: ביום שישי יחלוף בסמוך לכדור הארץ אסטרואיד ענק ונדיר

המשמעות: אפשרות לשינויי אקלים קיצוניים, רעידות אדמה וצונאמי. מומחים מרגיעים: המרחק עדיין גדול מהכדור, ונמצא במעקב

אא

דיווח מלחיץ במיוחד התפרסם ב"דיילי מירור", לפיו צפוי אסטרואיד ענק בשם הקליט '2014-YB35', בעל שטח של קילומטר מרובע, לחלוף ממש סמוך אלינו ביום שישי הקרוב במהירות של למעלה מ-35 אלף קמ"ש. הפחד? ביכולתו למחוק את כל כדור הארץ. הרוגע? בנאס"א בטוחים שהוא ככל הנראה יפספס אותנו וימשיך במסלולו.

אסטרואיד שחולף לידינו הוא תופעה ידועה, אלא שהפעם מדובר בתופעה שמתרחשת פעם ב-5,000 שנה, ובגודל עצום שמהווה איום אמתי על הכדור. מומחים מסבירים שכל מגע קל בינו לבין הכוכב שלנו, עלול לגרום לשינויי אקלים קיצוניים, לרעידות אדמה ולגלי צונאמי.

אילוסטרציהאילוסטרציה

כבר לפני כשנה נצפה האסטרואיד לראשונה, ומאז הוא נמצא במעקב מתמיד. שאריות אבק שיפוזרו באטמוספירה במקרה של פגיעה מצדו, עשויים להפוך את כדור הארץ ל"בלתי ראוי לחיי אדם". מדובר באפשרות למחיקת ערים שלמות.

נוכח הבהלה העולמית הכבדה, מנסים מומחים רבים להרגיע את המצב. לדבריהם, האסטרואיד יחלוף במרחק של כ-4.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ – מה שבמונחי האדם נחשב רחוק מאוד, לעומת החלל, שם המרחק נחשב לנמוך. זהו מרחק גדול יותר מ-11 מרחקי ירח מכדור הארץ, ובמונחים של חלל זה נחשב די קרוב, לכן מדעני נאס"א עוקבים אחריו.

תגיות:אסטרואידכדור הארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה