פסח

טיפים חשובים: כך תשמרו על עור הידיים בערב פסח

ריח חריף של חומרי ניקיון הפך לאורח קבוע בביתכם. כפות הידיים הן בדרך כלל הקרבן הראשון של חומרי הניקוי. כיצד תשמרו על עור הידיים? טיפים להגנה מקסימאלית, מאת תהילה אלבז

אא

עקרות הבית עמלות וטורחות. המטרה כל כך ברורה לנגד עיניהן, עד שלעתים עלולות הן לשכוח כי כפות הידיים החרוצות והבלתי פוסקות מעבודה, עשויות להיפגע אם לא נשמור עליהן כראוי. לכן אסור לנו לשכוח, כי החלק הכי גדול של ערב פסח – האקונומיקה וחבריה לעבודה, דורשים עבודה מוגנת. "החומרים החריפים של הניקיון, מגרים את העור ועלולים לגרום מלבד ליובש, גם לדלקות עור, אקזמה ועוד". אומרת תהילה מצ'רי, מכון יופי וספא ברמת אשכול בירושלים. "בדרך כלל כפות הידיים הן קרבן נוח וקל לחומרי הניקוי החריפים, לכן חייבים להקפיד על הגנה מקסימאלית. לעור לוקח זמן להחלים לחלוטין, ולכן חשוב לשמור על כפות הידיים גם כשהן נראות בריאות לגמרי".

כיצד ננקוט באמצעי הזהירות?

מן הסתם ברור לכולנו, ולא כדאי לזלזל כלל: חובה להשתמש בכפפות בזמן השימוש בחומרי ניקוי. אם היד באה במגע עם החומר, הקפידו על שטיפה מהירה ומידית.

אם אתם ממש לא טיפוס של כפפות,  כדאי לכם למרוח לפני תחילת העבודה, קרם ידיים על בסיס סיליקון שדוחה מים, ומסייע למעטה הגנה על עור הידיים. מומלץ לבחור בקרם ידיים איכותי בעל מרכיבים שמסייעים לריפוי ואיחוי פצעים כגון, שמן קלנדולה ועוד. עדיף לבחור בקרם המכיל מסנן קרינה, וויטמין E המנטרל את פעולת הרדיקלים החופשיים.

גם אם אתם לא משתמשים בלק לציפרניים, אפילו שקוף, כדאי לכם לנסות אותו לפני שימוש בחומרי הניקיון החריפים. הלק יהווה חציצה בין החומר לציפורן ויגן עליה. אחר כך ניתן להסיר בקלות עם אצטון.

במידה והשפשופים והעבודות הרבות גרמו להיווצרות של רווח בין הציפורן לבסיס, דאגו לאטום היטב את המקום באמצעות וזלין לפני שאתם באים במגע רטוב – כך המים לא חודרים למקום הפתוח ואינם מסבים נזק.

נסו בערב פסח להיעזר במכונת כביסה ומדיח כלים כמה שיותר, ואל תשתמשו הרבה מעבר לרגיל בכפות הידיים.

אל תזלזלו בניגוב כפות הידיים לאחר העבודה. סיימתם? שטפו ידיים היטב ונגבו היטב במגבת או בנייר, גם בין האצבעות. עד ליובש מוחלט.

מרחו קרם ידיים איכותי לאחר הניגוב. בזמן הזה חשוב להקפיד במיוחד.

הכתבה באדיבות תהילה אלבז, צ'רי – מכון יופי וספא

תגיות:ניקיון פסחפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה