חדשות בעולם

שרידים של מחבוא נאצי התגלו בארגנטינה

ארכיאולוגים גילו בג'ונגל מרוחק שרידים למקום מסתור שהכינו הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה

אא

ארכיאולוגים בארגנטינה הודיעו כי מצאו עמוק בתוך ג'ונגל מרוחק שרידים למקום מחבוא שנבנה על ידי נאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

הצוות הארכאולוגי חוקר את השרידים של שלושה בניינים הממוקמים בפארק טיו קוארה בצפון ארגנטינה, סמוך לגבול עם פרגוואי. החוקרים, מאוניברסיטת בואנוס איירס, מצאו באזור מישה מטבעות גרמניים שנטבעו בתקופה של בין 1938 ו-1941 ופיסת חרסינה שנושאת את הכיתוב 'מיוצר בגרמניה' ראש הצוות, דניאל שאוולזון, סיפר לעיתונות כי: "באמצע מלחמת העולם השנייה, הנאצים החלו לגבש פרויקט סודי של בניית מקלטים למנהיגים הראשיים במקרה של תבוסה – אתרים בלתי נגישים, באמצע מדבריות, על ההרים, על צוק או באמצע ג'ונגל כמו זה שלפנינו".

עם זאת, נראה כי בסופו של דבר לא נעשה שימוש במקום המחבוא הזה: לא היה בו צורך. נשיאה של ארגנטינה באותם ימים, חואן פרון, שהנהיג את האומה מ-1946 ל-1955, קדם בברכה אלפי נאצים ופשיסטים קרואטיים ואיטלקיים שזרמו לארגנטינה בשנים שאחרי המלחמה.

ב-1960, אדולף אייכמן, מהאדריכלים הראשיים של הפתרון הסופי, נלכד בבואנוס איירס על ידי סוכני מוסד ישראלים והובא למשפט בישראל. בין פושעי מלחמה נאצים אחרים שמצאו מקלט בארגנטינה נמנים יוזף מנגלה, מרטין בורמן, אדוארד רושמן ועוד רבים אחרים.

תגיות:נאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה