חדשות בעולם

השחקן מייקל דאגלס: בני הותקף על רקע אנטישמי

מייקל דאגלס איננו יהודי על פי ההלכה, אבל מגן דוד שענד בנו הספיק כדי לגרום לזר אירופאי להתנפל עליו בעלבונות * בטור מיוחד הוא כתב על מחלת האנטישמיות שהעולם טרם נרפא ממנה

אא

האנטישמיות בעולם כיכבה בכותרות רבות בשנה האחרונה, בעיקר בעקבות אירועים טראגיים כמו הפיגועים בפאריז ובקופנהאגן. עם זאת, לא הרבה נעשה באופן רשמי כדי להילחם בתופעה, על אף גינוייהם הנמרצים של מנהיגי מדינות שונים. באקלים הזה, טור שפרסם אתמול מייקל דאגלס בעיתון 'לוס אנג'לס טיימס' עורר הדים רבים. דאגלס, שחקן ומפיק ידוע, הוא בן לאם נוצרייה ולאב יהודי – השחקן קירק דאגלס, ששמו המקורי היה איסר דניאלוביץ'. דאגלס איננו יהודי על פי ההלכה וכך גם ילדיו מאשתו הקתולית, השחקנית קתרין זיטה-ג'ונס. על אף זאת, הוא אומר: "למדתי בדרך הקשה שלאלה השונאים יהודים, זה לא משנה".

דאגלס סיפר בטור שלו כי נתקל באנטישמיות פנים אל פנים כשהיה עם משפחתו בחופשה באירופה בקיץ האחרון. "במהלך שהייתנו במלון, בננו דילן הלך לשחות בבריכה. זמן קצר לאחר מכן הוא חזר בריצה לחדר, נסער. גבר בלתי מוכר בבריכה החל להטיח בו עלבונות. האינסטינקט הראשון שלי היה לשאול: 'האם התנהגת שלא כשורה?' 'לא' ענה דילן בדמעות. בהיתי בו ולפתע נחתה עלי הבנה איומה לגבי מה שגרם להתפרצות הזעם של האיש הזר: דילן ענד שרשרת עם מגן דויד".

השחקן מייקל דאגלסהשחקן מייקל דאגלס

דאגלס מספר כי הרגיע את בנו וירד בעצמו לבריכה, שם ביקש מאנשי הצוות להצביע על האדם שצעק על בנו. "דיברתי איתו. זו לא הייתה שיחה נעימה. לאחר מכן, הושבתי את בני מולי ואמרתי לו: 'דילן, טעמת את הטעם הראשון שלך מאנטישמיות' ".

החוויה שעבר בנו הזכירה למייקל דאגלס את ההיתקלות הראשונה שלו עצמו באנטישמיות, כתלמיד תיכון. "חבר שלי ראה מישהו יהודי עובר לידינו ואמר לי בביטחון: "מייקל, כל היהודים מרמים בעסקים, כולם יודעים את זה." מבלי שידעתי כמעט דבר על יהדות, מצאתי את עצמי מגן בלהט על העם היהודי. כעת, חצי מאה מאוחר יותר, אני נאלץ להגן על בני. כנראה", מסכם דאגלס, "שאנטישמיות היא כמו מחלה שהופכת רדומה מפעם לפעם ומתפרצת מחדש עם הופעת הטריגר הפוליטי הבא".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה