חדשות בארץ

מקרה חמור של הרעלת מים – קשישה מאושפזת טיפול נמרץ

אל בית החולים איכילוב הגיעה קשישה בת 74 לאחר התמוטטות כשהיא מפרכסת. הבדיקה העלתה הרעלת מים. היא מאושפזת במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ. כמה מים מותר לשתות?

אא

רגע לפני שאתם ממהרים לשתות כמויות אדירות של מים, מכל סיבה שהיא, כדאי שתחשבו היטב את הכמות שתיכנס לכם לגוף. מקרה חמור של הרעלת מים התרחש בשבוע שעבר, כאשר קשישה בת 74 מתל אביב חשה ברע וסבלה ממחלת הקאות וכאבי בטן.

היא החליטה לשתות הרבה מים כדי לנסות להרגיש טוב יותר, אך זמן קצר לאחר מכן החלה לפרכס והתמוטטה. היא הובהלה למחלקת טיפול נמרץ כשהיא סובלת מהרעלת מים. מצבה מוגדר קשה, והיא מורדמת ומונשמת.

ממצאי הבדיקה הראשונית העלו כי האישה סובלת מרמות נמוכות מאוד של נתרן בדמה. במקום הטווח התקין שהוא 135 עד 145, נמצא כי ערך הנתרן בדמה הוא פחות מ-100.

הרופאים החלו במלאכת הנשמה, ובטיפול תרופתי לעצירת הפרכוסים ולהעלאת רמות הנתרן. לאחר שהצליחו לייצב את מצבה, הועברה הקשישה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים - שם היא מאושפזת עדיין.

רופאים מזהירים כי הרעלת מים שכיחה אצל ספורטאים, או במקרים פסיכיאטריים. ירידה בנתרן – מינרל חשוב לכל תא בגוף, עשויה לגרום לפגיעה מוחית, פרכוסים, איבוד הכרה, והנזק עשוי להיות בלי הפיך.

הטיפול במקרים אלו מורכב ואיטי, ומתמקד בהעלאה הדרגתית של הנתרן באמצעות עירוי סודיום.

אז כמה באמת מותר לשתות? ברפואה אין תשובות מדויקות, אלא בעיקר חילוקי דעות. על פי המקובל, לא כדאי לעבור צריכה של שני ליטרים ביום.

תגיות:הרעלת מיםמיםבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה