"חשבתי שאני מושלם ובלתי מנוצח"

"מה שגרם לי להתעורר היה בעיקר שבירת האגו שלי, תוך חשיפה לחוכמה אינסופית שגרמה לי להרגיש אפס". יוסי בכר, אלוף העולם לשעבר באומנות הלחימה פאנקרטיון, בראיון מיוחד על גילוי אלוף העולם האמיתי

אא
 
יוסי בכר, 36, מתגורר בירושלים, אב לארבעה, לומד בישיבה בבקרים ומתפרנס בערבים. נשמע כמו עוד יהודי שומר מצוות ממוצע, אבל לא כך הדבר. מאחורי האיש עם הגמרא ביד, שהשתלב היטב בנוף הירושלמי, מסתתר סיפור לא קטן.
"גדלתי בבית חילוני במבשרת ציון בירושלים", פותח בכר את הראיון ל"הידברות סופשבוע". "משפחה ממוצעת שהיתה מאוד רחוקה מיהדות, מלבד העובדה שאבי היה מדליק נרות חנוכה. עד כדי כך היינו רחוקים, שלא האמנתי כלל שיש בורא לעולם, וגם לא זכור לי שידעתי שיהודים מתפללים שלוש תפילות ביום".
בעת שירותו הצבאי שירת בכר ביחידה מובחרת שפעלה בזמנו רבות בעזה - יחידת שמשון. מאחר והיה כבר מיומן ומקצועי דיו, החל בכר להדריך בתחום קרב מגע ולוחמה בטרור באחד ממתקני צה"ל. אחרי הצבא, המשיך כרוב צעירי ישראל לחפש את זהותו בחו"ל. כך עקר למזרח הרחוק, שם התמקצע באומנויות לחימה שונות.
בכר התמיד, והתוצאות לא איחרו להגיע. הוא החל להשתתף בתחרויות וקרבות מקצועיים, והצליח בתחום עד כדי כך שהפך לאלוף העולם בפאנקרטיון - אומנות לחימה צרפתית, לאורך השנים 2002-2004. "אני מתאמן ומתחרה מגיל 12, כך שהשתתפתי במאות קרבות", מסביר בכר. "בתקופה הנחשבת יותר השתתפתי ב- 14 קרבות מקצועיים. מתוכם השתתפתי בשתי אליפויות עולם - הראשונה בשיטה שנקראת גיו גטסו, אשר נערכה בצרפת, שם הפסדתי בגלל בעיה טכנית. השנייה נקראה "פנקריאס" אשר נערכה ביוון ושם, זכיתי בתואר אלוף העולם. המקצועות בהם הייתי מתחרה אומנם קרויים לעתים בשמות שונים, אך למעשה סוג הלחימה תואם, כאשר בעברית פשוטה קוראים לזה קרבות חופשיים שבהם הכל מותר. נכון להיום נתנו שם אחיד בכל העולם לסוג הלחימה הזה, וכיום זה ספורט הלחימה המקצועי הכי פופולארי ומתוקשר בעולם, העונה לשם M.M.A".
 
 
לאחר שהשתתף בקרבות שנערכו בתאילנד, צרפת, ברזיל ואוסטרליה - החל המפנה בחייו. "הכל התחיל בערך בשנת 2001, כאשר התאמנתי לקראת אליפות העולם ביוון", משחזר בכר. "סדר היום שלי היה דחוס באימונים,  בין ארבע לשש שעות ביום. כל בוקר רצתי בהרים בין שעה לשעה וחצי, ערכתי אימונים בחדר כושר ואימונים ספציפיים של לחימה. בשעות הבוקר הייתה לי הפסקת התרעננות לפני מחזור האימונים הבא, ובהפסקה זו נהגתי ללכת לנוח בדירתו של בן דודי. כך הייתי נוהג כמעט כל יום. באחד מן הימים בן דודי התנצל בפניי ואמר שהוא קבע עם חבר והוא צריך ללכת לאסוף אותו. כמו כן, בישר לי שהם יגיעו יחד לדירה בקרוב ממש".
כעבור חצי שעה נחשף בכר, בפתח הבית, לדמות שהתלוותה אל בן דודו –  יהודי חרדי. "בהתחלה לא הבנתי את פשר הדבר, אך לאחר היכרות קצרה התברר לי שבן דודי פשוט החל להתעניין בתורה הקדושה, ולמעשה, זה מספר פעמים שהם נפגשים על מנת ללמוד יחד תורה. כך אני צפיתי בטלוויזיה והם למדו. כך עברו מספר ימים באותה המתכונת. באותו הזמן החל אצלי מהפך: כאשר הם לומדים אני מכבה את הטלוויזיה מתוך נימוס, וכך מתחיל לשמוע שעור תורה בחצי אוזן. כעבור יום או יומיים אני הופך שותף לשיעור, ומשם הדרך ליהדות ברורה. לאט לאט נפתח לפני אור עצום של חוכמה ואמת שלא יכולתי להתעלם ממנו".
עם הזמן פיתח בכר שיטה מיוחדת לנצח בקרבות. הוא נהג לומר "שמע ישראל" לפני כל תחרות - ופשוט ניצח. "אחרי כל ניצחון, התחלתי לדבר עם הקב"ה במילים כנות ולהודות לו. הרגשתי שאני צריך להכיר לו טובה, אך הדבר היחידי שידעתי על התורה באותם ימים היה הנחת התפילין שזכרתי מבר המצווה שלי".
כך החל בכר את צעדיו הראשונים אל היהדות. ב-2005 הוא חזר לישראל, עזב את כל שאר עיסוקיו ושקע במצולות התורה. "מה שגרם לי להתעורר ולחזור בתשובה זה היה בעיקר שבירת האגו שלי וחשיפה לחוכמה פלאית ואינסופית שגרמה לי להרגיש אפס לעומת עולמם של בני התורה. זה התבטא בכך שחשבתי שאני מושלם ובלתי מנוצח, ממש סגנו של הקב"ה חס ושלום. כמו כן, אני מודה שהוזנתי במידע שקרי שהוליד שנאה כלפי הציבור החרדי".
 
כיום לומד יוסי בכר בכולל "חוט של חסד" בראשותו של הרב שלום ארוש שליט"א עד שעה 15:00. לאחר מכן הוא משיל מעצמו את מדי ה"שחור-לבן", עוטה על עצמו בגדי אימון, ופונה לעבודתו במקומות השונים שבהם הוא מלמד אומנויות לחימה. בכר אמנם ממשיך בלוחמה - אבל במגרש אחר לגמרי. "אני משלב במהלך היום עבודה סביב כישורי אומנות הלחימה שלי בהנחיית רבותיי, אבל האמת היא שרק במלחמתה של תורה באמת כיף לנצח", הוא מסכם בחיוך.
 
 

 

תגיות:יוסי בכרבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה