חדשות בארץ

קצין חינוך בצה"ל: להשאיר רבנים מחוץ לטקסי השבעה

תוכן מכתב שדלף לתקשורת מעלה כי לקצין חינוך בצה"ל מפריע לראות רבנים בטקסי השבעה: "אין סיבה שהטקס ייראה דתי, אין סיבה שהקראת פרק תנ"ך תבוצע על ידי רב"

אא

בימים האחרונים שיגר קצין חינוך ראשי בצה"ל, תת-אלוף אבנר פז צוק, מכתב לראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, בו הוא דורש שתצא הוראה לרבנים צבאיים, שלא ישתתפו באופן בולט בטקסי השבעה של צה"ל. המכתב דלף אתמול (רביעי) ותוכנו פורסם.

הסיבה, לדברי פז צוק, פניות רבות של מפקדים ביחידות הצבא, שהביעו תרעומת על כך שרבנים עומדים לצד מפקדים בטקסים. "הטקס אינו דתי ואין סיבה שייראה כך", כתב קצין החינוך. עוד כתב כי הוא מוצא בכך טעם לפגם.

תת-אלוף אבנר פז צוקתת-אלוף אבנר פז צוק

לפי הצעתו של פז צוק, הקראת הפרק מהתנ"ך תבוצע על ידי אחד המפקדים - המג"ד או המ"פ ולא על ידי רב צבאי בהתאם להחלטת מפקד היחידה. "אין בלעדיות לרבנות על התנ"ך", כתב פז צוק, וקרא לבטל את "דבר הרב החיילי": "אין שום סיבה שדווקא רב יישא דברים בטקס השבעה לצה"ל ולמדינה" .

 לפי דובר צה"ל, בימים אלו נבחנת פעילות הטקס בהמלצת גורמים מקצועיים. "נבחן מחדש אופיו של טקס ההשבעה בדגש על הגדרת מרחב הפעולה של המפקד ועל ההוראות המחייבות בפקודה, זאת תוך שמירה על צביון צה"ל כצבא ממלכתי הכולל בתוכו משרתים בעלי אמונות שונות".

תגיות:חינוךצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה