חדשות בעולם

מיליונים רעבים – ומיליוני טון של מזון מושלכים לפח

כמעט מיליארד אנשים רעבים חיים בעולם – וזה לא בגלל שאין מספיק מזון עבורם: שליש מהמזון המיוצר בעולם מסיים את דרכו בפח

אא

למיליוני אנשים ברחבי העולם אין מספיק אוכל כדי למלא אחרי הצרכים התזונתיים הבסיסיים ביותר. אבל האם באמת חסר מזון בעולם? כנראה שלא, כך לפחות לפי דוח שפורסם לאחרונה בארצות הברית, הקובע כי שליש (!) מכלל האוכל המיוצר בעולם כלל אינו נצרך אלא מושלך לפח. עלות הבזבוז הזה מוערכת ב-400 מיליון דולר לשנה. בארצות הברית לבדה – שלא חסרה משפחות רעבות ללחם – משליכים מידי שנה 60 מיליון טון של אוכל, בשווי של כ-162 מיליארד דולר.

"בזבוז מזון הוא בעיה עולמית ויש להציב את הטיפול בו בראש סדר העדיפויות", אומר ריצ'רד סוונל, מנהל מערכות מזון בנות-קיימא בארגון הבריטי למלחמה בבזבוז מזון, WRAP, שחיבר את הדוח. "הקושי שלנו הוא לדעת איפה בכלל להתחיל".

המזון שקמעונאים וצרכנים משליכים במדינות המפותחות של העולם הוא יותר ממה שדרוש כדי להאכיל את כל 870 מיליון האנשים הרעבים החיים היום בעולם, כך על פי נתוני ארגון המזון והחקלאות של האו"ם. אבל לא רק ארצות עשירות מתמודדות עם בעיית הבזבוז: הדוח זיהה בזבוז מזון בקנה מידה גדול גם במדינות עם אוכלוסייה גדולה מוכת רעב, כמו דרום אפריקה. גרוע מכך, הצפי הוא שאם לא יינקטו פעולות משמעותיות, בזבוז המזון העולמי רק ילך ויגדל עם גידול האוכלוסייה ובמיוחד עם הגידול במספרם של משקי בית עולמיים המשתייכים למעמד הביניים.

מיליוני טון של מזון מושלכים לפח מיליוני טון של מזון מושלכים לפח

מלבד ההשלכות החברתיות של בזבוז מזון שאחרים זקוקים לו נואשות, למזון המושלך יש גם תוצאות סביבתיות קשות: ייצור מזון דורש שימוש בכמויות גדולות של מים, קרקע ודשן – שלא לדבר על אנרגיה. כל המשאבים הללו מבוזבזים לריק אם בסופו של דבר המזון לא נצרך כלל. המזון המושלך גם מגיע ברוב המקרים למטמנות – אתרים המשמשים לטמינת פסולת מוצקה – שם הוא מתפרק ופולט גז חממה עוצמתי בשם מתן, מה שתורם את חלקו להתחממות כדור הארץ.

במסגרת המלחמה בבזבוז המזון, החלו במספר ערים בעולם ליצור תכניות תגמול ליצרנים הממחזרים מוצרי מזון או הופכים אותם לדשן טבעי. התכניות הללו, אומרים בארגון WRAP, רק מגרדות את קצה השטח. "המודעות לבזבוז מזון עלתה אבל אנחנו צריכים לעשות יותר לקשור את המודעות הזו לפעולות בשטח", אומר סוונל. "אנחנו צריכים למצוא דרכים טובות יותר להתמודד עם פסולת מזון, אבל אנחנו גם צריכים למנוע את הבזבוז הזה מלכתחילה".

תגיות:רעבמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה