חדשות בארץ

למי צלצלו הפעמונים? למרות האזהרות: ילד בלע חלק מתחפושת

האם עמדה לידו בזמן שהחלק נתלש מהתחפושת, אך לא הצליחה למנוע את הבליעה. לאחר שעות רבות עם צוות רב תחומי בבית החולים – הפעמון חולץ מהמעי, והילד נשלח להשגחה בטיפול נמרץ

אא

ילד כבן 5, תושב שכונת ארמון הנציב, שיחק בערב החג עם תחפושת שלתוכה נתפרו פעמוני מתכת. אחד הפעמונים נתלש, והוא הכניס אותו לפיו. האם שעמדה לידו לא הספיקה להוציא את החפץ מפיו, והילד בלע אותו.

ההורים פנו ל'טרם', שם נבדק הילד. צילום רנטגן הראה כי הפעמון "תקוע" בוושט והוא הופנה למיון ילדים בשערי צדק. "מדובר במקרה נדיר", אומר פרופסור דן טרנר, מנהל גסטרו ילדים בשערי צדק. "הפעמון נתפס ברירית הושט, רירית בצקתית מאד, ולא התקדם לעבר הקיבה. היה הכרח לחלץ אותו שכן היה חשש לפרפורציה – נקב במעי שיגרום הגוף הזר. שמנו קליפס מיוחד למנוע פרפורציה ולמיון הוזעק צוות רב תחומי שכלל כירורג, מומחה אף אוזן גרון ומומחה נוסף לגסטרו מבוגרים – ד"ר ג'וליאן פז. הצוות עשה כל שניתן למנוע ניתוח, ולאחר מאמץ רב שנמשך מספר שעות חולץ הפעמון בלי שיגרם נזק משמעותי למעי. הילד הועבר להשגחה בטיפול נמרץ ומצבו טוב.

"בליעת חפצים על ידי ילדים אינה מקרה נדיר", אומר פרופסור טרנר. "חייבים למנוע מילדים גישה לחפצים שניתנים לבליעה, במיוחד באירועים כמו חג פורים המשופעים בחפצים לא שגרתיים הקשורים לתחפושת ולמנהגי החג".

חדר ניתוחחדר ניתוח

צילום רנטגןצילום רנטגן

פעמוןפעמון

תגיות:סכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה