חדשות בארץ

ההורים נלחמו - הגננת הנכה שבה לעבודה

משרד החינוך פיטר את הגננת שסבלה מנכות, מכיוון שאינה כשירה להמשיך בתפקידה. ההורים נלחמו - והגננת שבה לעבודתה

אא

חושבים שהאזרח הממוצע חסר אונים מול משרדי ממשלה אטומים ובירוקרטיה חסרת לב? תחשבו שוב. הורים בגן הילדים 'חצב' ברמת השרון הוכיחו בשבוע שעבר שאכפתיות אמיתית יכולה לנצח מכשולים כאלה.

הסיפור התחיל כאשר הגננת האהובה של גן חצב פוטרה על ידי משרד החינוך. העילה: הגננת סובלת מנכות המאלצת אותה להשתמש בקביים. זה לא הפריע לה להיות מוערצת על הילדים וההורים בגן כאחד, שאף אחד מהם לא ראה בקביים בעיה. אלא שאז שזומנה הגננת לוועדה רפואית מטעם משרד החינוך, המעסיק הישיר שלה, שנועדה לקבוע אם היא כשירה להמשיך בתפקידה. מסקנת הוועדה? הגננת חייבת לעזוב את עבודתה מיידית מכיוון ש"אינה יכולה לשבת עם הילדים על הרצפה".

במקום להשלים עם האיוולת, ההורים בחרו להקים קול זעקה. הם לא רצו שהגננת תתחלף להם באמצע השנה – והם עוד יותר  לא רצו שמשרד החינוך ייאלץ את הגננת המוערכת לפרוש מתפקידה. כך קם לו קמפיין במדיה החברתית, כמו גם מול הרשות המקומית ומשרד החינוך.

"האחר הוא אני? לא בגן הילדים", כתבה דנה דיאמנט, אם לילד בגן, בדף הפייסבוק שלה. "מסתבר שמשרד החינוך סובל מלקות קשה שאין קשה ממנה. אפליה. הוא לא מסכים באופן גורף להעסיק גננות עם מוגבלות... מ' לא תוכל להיות גננת כי בוועדה רפואית משפילה ומזעזעת הרופא פסק כי משום שהיא לא יכולה לשבת על הרצפה היא לא כשירה להיות גננת. ממש ככה... סדום 2015".

הרעש שנוצר סביב הסיפור הציל את משרתה של הגננת הנכה. משרד החינוך, שבתחילה סרב להגיב על הסיפור, הניף בסוף השבוע דגל לבן ופרסם הודעה לעיתונות לפיה: "מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, הנחתה את גורמי המקצוע במשרד להמשיך את עבודתה של גננת גן חצב ברמת השרון".

המנכ"לית אף טרחה לציין כי "מדובר בגננת מוערכת", וכי: "נפלו כשלים מקצועיים בהליך הטיפול בגננת". ההורים של ילדי גן חצב יכולים לציין לעצמם ניצחון: הילדים שלהם למדו הכי מקרוב שאפשר לא רק על קבלת האחר, אלא גם על חשיבות המאבק על זכויותיו.

תגיות:עבודהנכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה