זוגיות ושלום בית

חיים בצל המינוס? אולי הפלוס בידיים שלכם

"לימוד נכון של הכנסות והוצאות – יכול להיות אחד הפתרונות הטובים שלכם", אומר מנכ"ל אש פיננסים. "הגיע הזמן לקחת אחריות, ולא להאשים רק את 'המצב'"

אא

דו"ח שפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מציג ממצאים מקיפים ולא פשוטים, על חיים בצל אוברדראפט.

במחקר שהחל בשנת 2013 ונמשך גם לתוך 2014, השתתפו יותר מ-4,500 משקי בית בישראל, הכוללים מעל 13 נפשות. בשנה זו נמשך המחקר, שמתבסס על שאלונים שחולקו למשפחות ועליהם נדרשו לענות ככל שנשאלו בנוגע להתנהלות פיננסית בחיי היום יום, המחקר צפוי להסתיים בחודש יוני, השנה.

מהממצאים שנאספו עד כה עולה כי 54% ממשקי הבית שבבעלותם חשבון בנק, דיווחו על מצב של משיכת יתר (אוברדרפט) בחשבונם - לפחות בחודש אחד במהלך השנה האחרונה (כ-1.2 מיליון משקי בית). 34% דיווחו שזהו מצבם לרוב, וכי היו במצב של משיכת יתר 10 חודשים או יותר במהלך השנה האחרונה.

"אנשים אוהבים להאשים מיד את 'המצב', ונוטים לקחת פחות אחריות על עצמם", אומר מנכ"ל אש פיננסים. "אנשים חייבים ללמוד להסתכל על עצמם באמת, בלי לייפות את המציאות או להדחיק. אם לא תלמדו לנהל נכון את ההרגלים של עצמכם, ולא תיקחו אחריות, לא תוכלו לצאת מהבעיה אף פעם", הוא מדגיש.

מנכ"ל אש פיננסים לא רק מאשים, הוא גם מסייע בלימוד נכון של הפיתרון. "אצל מרבית המשפחות, לפחות 10% מההוצאות החודשיות אינן מוסברות. חייבים לנהל מעקב גם אחרי מה שנקרא אצלנו 'כסף קטן', אפילו רק לפחית שתיה, ותתפלאו לגלות שחיסכון לא קטן מגיע בעקבות המעקב הנ"ל".

הגיע הזמן לקחת אחריותהגיע הזמן לקחת אחריות

המלצה נוספת היא לא לרוץ כעיוור אחר מותגים שנראים לנו הכי זוהרים. יש היום בשוק תחרות כל כך גדולה, ומותגים בעלי שם פחות מוכר שמייצרים סחורה לא פחות טובה. תחסכו שם.

"כשהמצב הופך להיות גרוע מכפי שדמיינתם, תצטרכו להבין שירידה ברמת החיים היא הכרחית" - מסבירים באש פיננסים. "פחות קניות לא הכרחיות של ביגוד, פחות מסעדות, מוצרים שאינם יסוד ואפילו חטיפים, סיגריות, ועוד. אפשר גם לשתף את הילדים, כל אחד ברמת ההבנה שלו, כדי שיוכלו להיות שותפים למאזן של הבית."

"חייבים לנהל נכון את מעקב ההכנסות מול ההוצאות. לא יעזור שתיקחו עוד הלוואה שתכסה את המינוס, אם לא למדתם לצמצם את ההוצאות לעומת ההכנסות", מסכם מנכ"ל אש פיננסים. "בהתחלה זה נראה כמו עול מייגע, אבל בהמשך מתרגלים, ולומדים שמדובר במעשה שיכול לסייע משמעותית בחיסכון בחשבון החודשי שלכם".

 

כיצד מנהלים נכון את פורים חג כל כך קצר וכל כך יקר?

"ראשית, כפי שאמרנו על כל דבר תכנון מוקדם מראש מונע אסונות לא נעימים. אל תתביישו לערוך רשימות מסודרות, למי שולחים משלוח מנות, למי קונים מתנה, באיזה סדר גודל, האם אנחנו ערוכים לכזו הוצאה והאם יש לנו את האפשרות. לעתים אנו נוטים להגזים במחשבה, ופריסת התוכניות על הדף תמקד אותנו.

מכיוון שרוכשים כמות גדולה מהרגיל כדאי להעדיף מותגים פחות יוקרתיים, ולבדוק היטב את המבצעים, האם החבילות הגדולות באמת יותר משתלמות? לעתים נגלה שמחיר לשקית, נמוך יותר מזו שמציעים לנו במארז. לבדוק היטב מחירים ולהשוות אין פריווילגיה לבחור כאוות נפשנו מכל הבא ליד. כך תחסכו את השקלים מפה ומשם.

נסו לחשב כמה יעלה להכין משלוח מנות איכותי כגון מאפה או תבשיל, וערכו לפי החישוב את אופי משלוח המנות שלכם. לפעמים התחושה האישית שווה יותר ממשלוח מנות מהודר ומלא מוצרים קנויים, שמן הסתם יעברו הלאה למשלוח הבא. אצל כולם מגיע פסח מיד אחרי פורים...

וכמובן בעניין התחפושות הגודשות את החנויות, אין מצווה להוציא מאות שקלים על תחפושת ליום אחד. חשבו מה אפשר להכין בבית, מאיזו חברה, מכרה, שכנה או בת משפחה אפשר לקחת בהשאלה תחפושת, אפשר לעשות החלפות תמורת תחפושת שאצלכם כבר לא לובשים. יש מגוון רחב של רעיונות ואפשרויות לתחפושות, לפני ההוצאה הגדולה.

כמובן הכי חשוב לסדר לפי סדר חשיבות את הדברים שאתם רוצים להתייחס אליהם ביום הזה, ושם להשקיע את הכסף".

תגיות:כסףמינוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה