חדשות בארץ

מחאת עובדי הדרום מגיעה לרחוב בלפור בבירה

אחרי שהציפו את ערי הנגב במחאות, מגיעים היום מאות עובדים וראשי רשויות מהדרום - למחות מול בית ראש הממשלה על מכת הפיטורים בדרום

אא

מחאת עובדי כיל - כבר לא רק בדרום הארץ. לאחר שהפגינו בדימונה, ערד, באר שבע וצומת בית קמה המרכזית, מגיעים הבוקר, ראשון, עובדי כיל, לבירת הארץ, אל מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור.

מאות עובדים עושים דרכם לירושלים במטרה למחות על איום הפיטורים שחל על ראשיהם של מאות עובדי מפעל "תרכובות ברום" ומפעלי ים המלח. ראשי רשויות, ועדי עובדים ועובדי מפעלים נוספים בדרום, מצטרפים לעובדי כיל, כי המחאה שלהם נוגעת לכולם.

לאחר שבוע של הפגנות מחאה, הכריזה ההסתדרות ביום חמישי האחרון על סכסוך עבודה כולל בכל אזור הדרום. הסכסוך חל  על כל מקומות העבודה בדרום, במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי ללא יוצא מן הכלל. תחום האזור הוא אשדוד ודרומה.

"אם ניתן יד לאבטלה בדרום הארץ או למשבר התעסוקה או לזריקת העובדים הביתה, נאבד את הפנים החברתיות של מדינת ישראל", אומר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "ועל זה המאבק. זה לא רק מאבק של כיל - זה מאבק של דרום הארץ, וזה מאבק חברתי של כל תושבי המדינה".

הפגנת עובדי כיל בבאר שבע (צילום: דוברות ההסתדרות)הפגנת עובדי כיל בבאר שבע (צילום: דוברות ההסתדרות)

מקומות העבודה בדרום הולכים ומצטמצמים, ואנשים נותרים ללא מטה פרנסה. מפעל מגבות ערד נסגר רק לפני כמה חודשים, כעת 'מגה' בנתיבות על סף סגירה, וכן מאות עובדים  ממפעלים שונים, כאמור, בסכנת פיטורים. לפי התחזית, כרגע מדובר על מאות מפוטרים, שמהר מאוד יהפכו לאלפים.

ניסנקורן התייחס לפיטורים בכיל: "כיל בשנת 2014 הרוויחה שלושה מיליארד שקל. מדובר במחצבי הטבע של המדינה ויש מניית זהב למדינה. השאלה כעת היא האם אנחנו רוצים דרום קיים או דרום ששוכחים אותו? האם תעסוקה בדרום זה אינטרס חיוני למדינה או שזה לא אינטרס חיוני?"

בהנהלת כיל טוענים כי ההסתדרות פועלת בכוח ובכפייה הרבה מעבר לפרופורציות, ולדבריהם כנראה אין פוליטיקאי שעומד איתם במחאתם בכל הכוח. מדובר בפיטורים שנועדו לשם תהליך התייעלות ואינם נמנעים. "הנהלת כיל לא תאפשר את השתלטות הוועדים על המפעלים; זוהי חובתה ואחריותה הבלעדית של ההנהלה, גם מתוקף חוק, לנהל את המפעלים באחריות ובמקצועיות גם אם מדובר ביישום תכנית התייעלות נדרשת וחיונית הכוללת צמצום כוח אדם. ההנהלה תמשיך לנהוג באחריות ובכבוד כלפי העובדים שיאלצו לסיים את עבודתם במפעלים והיא מציעה להם את חבילת הפרישה ופיצויי הפיטורים הטובה ביותר בישראל".

תגיות:מחאהדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה