לאישה

"דין דין הפכה ל’עדין דין’"

אחרי שאלון יופה החליט למול בעצמו את בנו הבכור, כביכול ללא סיבה נראית לעין, הוא חש פתאום בניצוץ לא צפוי. משם הדרך לחיק היהדות, במסלול משותף עם אשתו, הזמרת דין דין אביב, היה קצר ומהנה. ראיון זוגי

אא

אם לא היינו מגלים את דין דין אביב בפתח ביתה, היינו בטוחים שטעינו בדלת. תמונות של צדיקים על הקירות, ארון ספרים במרכז הסלון (ובו ספרי הגות ופילוסופיה יהודית), ואווירה של רוגע כמו שרק אדם כמו דין דין יכול להשרות. בפשטות היא שואלת: "קפה?", כאילו היינו השכנים ממול.

למראה הבית והדמות הניצבת מולנו, קשה לחכות עם השאלות שמנקרות בראשי. ואכן, אני לא מתאפקת, ומתחילה כבר במטבח.

דווקא חשבתי שהרבה יותר מתאים לך לגור בתל אביב.

"כבר הרבה שנים שאנחנו לא מתגוררים בתל אביב. פשוט יש שם הרבה רעש, והכל עמוס. כשאני מגיעה לתל אביב אני דווקא נכנסת ללחץ".

ציפורים לוחשות שאת מתחזקת.

"כן, מאוד. כל הבית מאוד השתנה, זה בעלי שהניע את התהליך, עוד מעט הוא יגיע ותוכלי לדבר איתו".

בשלב הזה נכנסת בדלת דמות תנ"כית. מסתבר שזו הגרסה החדשה של בעלה אלון בשנים האחרונות. כל הצוות מפנה מבט. שקט בסלון. דין דין ממהרת לתמלל את המצב. "איזה הבדל, אה?! חזר לי בתשובה פתאום", היא אומרת בחיוך.

אילולא החזיק את תינוקם המשותף בידיו, היה קשה לקשור את אלון לדמותה של דין דין. כיפה על הראש, זקן מעטר את הפנים, ציציות משתלשלות לצדדים. "אלוני, הם שואלים איזה מהספרים אני קוראת פה", היא מספרת לו וחוזרת אלינו. "האמת, בתקופת ההיריון הייתי קוראת תהילים. זה חיבר אותי, פתח לי את הלב, עשה לי טוב".

אז מה, עברת מהפרויקט של עידן רייכל לפרויקט של דוד המלך? יש באלבום האחרון שלך שיר בשם "תהילים".

דין דין: "זה התחיל בזה שאלוני מל את הילד הראשון שלנו".

אלון: "לפני הברית התקשרתי לחבר דתי לשאול מה עושים, כי קלטתי שזה גדול עליי, ושאני לא יודע איך לעבור כזה דבר עמוק. הוא אמר לי ´לך למקווה, תקרא התיקון הכללי, תחזור הביתה ויהיה בסדר´, וזה מה שעשיתי. באתי הביתה באורות מאד גבוהים, ופה נדלק הניצוץ".

דין דין: "המוהל, שנכח כגיבוי, נתן לאלון את הסכין, ואמר לו ´תחתוך´. זה היה רגע חזק".

נחזור קצת יותר אחורה. איך נכרתה הברית ביניכם?

אלון: "למדנו יחד בבית ספר למוזיקה, בסדנה של כלי הקשה, שם הוקם ההרכב ´טררם´, ויצאנו להופעות ביחד. פעם אחת במשך הופעה דין דין היתה במצב רוח קצת עצבני. ניסיתי להרגיע אותה, וזה הצליח. משם הקשר הלך והתהדק".

דין דין: "הוא הציע לי נישואים אחרי יום כיפור. האמת היא שעוד אז, כשהוא דיבר אל לבי בפעם ההיא, משהו בלב ידע שאם מישהו מסוגל להתייחס אליי כך בזמן שאני כל כך כועסת, כל כך עצבנית וכל כך לא שקטה - סימן שזה מישהו שאני יכולה לחיות איתו".

גם היום, כשהוא דתי למהדרין?

"אנשים דתיים נתפסים כדבר מעצבן, לא יפה אסתטית. תמיד אמרתי שצריך לטפל שם בלוק, וצריך סטיילינג לכל הסצינה הזאת. היו לי בראש דברים נורא חיצוניים. היום אני מבינה אחרת. כשאתה מסכים להיפתח ולהתחבר עם זה, אתה מבין שבסך הכל יש שם עומק, מתיקות, צניעות והרבה ביטול עצמי".

איך עושים שבת ביחד?

"בהתחלה הייתה לי התנגדות. אמרתי ´מה אני אבשל עכשיו? אני בכלל לא בשלנית´. היום נשים מבקשות ממני תפריטים. היום כל דבר שאני מבשלת לשבת, אני אומרת: ´לכבוד שבת קודש´. ואז מגיע הרגע שהלב שלי נמס. רגע הדלקת הנרות".

זו רק אני או שהסלון שלכם ריק מטלויזיה?

"אין לנו טלוויזיה בבית. פעם, מדי ערב ב-20:00 הייתי מדליקה את הטלוויזיה עד חצות. צופה בחדשות, מתחילה לבכות, מתמלאת בצער ופחדים. היום אני מרגישה שאין לי צורך לא בזה ולא בעיתונות. מה שאני כאזרח קטן יכולה לעשות זה לדאוג לשלום בית ביני לבין בעלי, לבין ילדיי, חבריי. זה המקסימום שאני יכולה לעשות. אם כל אחד ידאג לשלום הבית האישי שלו ,יהיה שלום בעולם. זה ה´אני ואתה נשנה את העולם´ של אריק איינשטיין".

אלון, אתה מזהה את אישתך?

אלון צוחק: "דין דין הפכה ל´עדין דין´".

נראה שהקשר רק פורח בעקבות ההתחזקות. טיפ לזוגות?

דין דין: "אני חושבת שחברות, תקשורת וקבלה הם האל"ף-בי"ת של הזוגיות. צריך פשוט לקבל אותו כמו שהוא בלי לנסות לשנות אותו. למשל, לאלוני יש תכונה של שכחה. כמו שהיה ב´הדרדסים´ הדרדס ´חולמני´ - כך הוא ´שכחני´. אז מה, אכעס עליו? אתעצבן? כבר 12 שנים אני כועסת ומתעצבנת. די, מספיק. אז מה אני עושה? אני שמה לו לוח מחיק בכניסה לבית, עם טוש מחיק, ואנחנו מכינים רשימות, כדי שהוא לא ישכח. כל פעם שהוא מסיים משימה - הוא מוחק. יכולות להיות כל מיני דרכים יצירתיות לפתרון בעיות".

אלון: "אני חושב שמבחינת הגבר, הכי חשוב זה להיות מגדלור. להביא שמחה הביתה ולהשאיר את כל השאר בחוץ".

מהו האני מאמין שלכם?

דין דין: "´מצווה גדולה להיות בשמחה´, וגם ´ואהבת לרעך כמוך´".

אלון חותם את השיחה בחיוך: "זו כל התורה".

תגיות:דין דין אביבבעלי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה