חדשות בארץ

הדרום בוער מהפגנות: "הנגב בסכנת קריסה"

מתחילת השבוע הם מקיימים הפגנות בערים שונות בדרום. מאות אלפי משפחות בסכנה כלכלית בעקבות קריסת מפעלים. יו"ר ההסתדרות מאיים בשביתה כללית של המשק

אא

יום ראשון בדימונה, יום שני בערד, ואתמול, שלישי, בבאר שבע, הפגנות המחאה של עובדי כיל הציפו את הדרום, והיום, כך הוחלט, חוסמים את אחד מעורקי התנועה המרכזיים באזור, צומת בית קמה בכביש 40, כהחרפת המחאה נגד הפיטורים הצפויים למאות עובדי כיל. בין המפגינים, עובדי תרכובות ברום, ומפעילי ים המלח.

משה בן עטיה (60) עובד מפעלי ים המלח בכתבה ב-ynet: "לא יכול להיות שמפטרים עובדים אחרי כל כך הרבה שנים שהחברה מרוויחה. יש פה חוסר רגישות של ההנהלה. אני דואג לצעירים. לעתיד שלי אני לא דואג. הצעירים הם הבעיה. זו תהיה מכה לנגב. זה כל כך הרבה עובדים שייכנסו למעגל האבטלה - זה נורא".

חשש העובדים ניכר, ומובן ביותר. "הנגב יקרוס. יש 5,000 עובדים ישירים. ועל כל אחד יש שישה עובדים עקיפים. כלומר 30 אלף עובדים שהחברה מחזיקה. 30 אלף בתי אב. אלה 120 אלף נפשות שייפגעו אם המפעלים האלה יפטרו את העובדים", אמר עובד מתרכובות ברום.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)

אתמול (שלישי) קרא יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לראש הממשלה בנימין נתניהו, להתערב במשבר ולמנוע את הפיטורים: "חייבים להציל את דרום הארץ. אם לא ימצא פתרון למשבר עד יום חמישי, נחריף את המאבק ואכריז על סכסוך עבודה כללי בדרום הארץ. מדובר במשאבי טבע של המדינה".

בוועדי החברה הקורסת, מאשימים את ההנהלה בהתנהלות בלתי תקינה שגרמה למצב הקשה שנוצר, וקוראים לשלוח אותם הביתה, לאחר שנכשלו.

תגיות:דרוםעבודהשביתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה