פורים

ארגון ’בטרם’ מזהיר: "נפצים בפורים – פצצה מתקתקת"

קורא לציבור ההורים והמחנכים לקחת אחריות ולהחמיר בנקיטת צעדים כדי למנוע אחזקת נפצים כלל * גם תחפושות ומסכות חייבות לעמוד בתקן

אא

"נפצים בפורים, כמוהם כפצצה מתקתקת לכל דבר" – את ההגדרה הנחרצת הזו מביעים בארגון 'בטרם', שבועות לפני פורים, בתקופה המועדת למרבה הצער לנזקי הנפצים ורעשיהם המבעיתים.

"אין הבדל בין פצצה לנפץ", אומרים מומחי הארגון. נפצים מועדים להתפוצצות בלתי מבוקרת, מסוכנת ופוגענית".

מדי שנה נפגעים ילדים ומבוגרים כתוצאה משימוש בנפצים. חלק מן הילדים נפגעים רח"ל בצורה קשה המגיעה עד כדי קטיעת אצבעות כוויות קשות, פגיעה בעיניים ואפילו עיוורון.

מדי שנה נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער רבים כתוצאה משימוש בחזיזים, בזיקוקים, בנפצים, בקפצונים ובשאר חומרי נפץ מאולתרים. ממאגר נתוני ארגון "בטרם" המתעד את מקרי הפגיעות כתוצאה ממעורבות צעצועים מסוכנים, עולה כי ל-'נפצים' ישנה התרומה הגדולה ביותר לבולטות הסיכונית של חג פורים, והסיכון גבוה פי 18 לערך מהסיכון להיפגע מנפצים שלא בתקופת פורים. זיקוקים ואקדחי צעצוע תורמים גם הם לבולטות הסיכונית בפורים. הסיכון להיפגע במעורבות זיקוקים בתקופת פורים גבוה פי 5 מהסיכון המקביל בתקופה אחרת, ואילו הסיכון להיפגע במעורבות אקדח צעצוע גבוה פי 3 בפורים.

מלבד הנפצים, שאינם תקניים ומסוכנים ביותר, 'בטרם' מדגישים כי גם תחום התחפושות דורש תו תקן רשמי, שאף הוא מונע אסונות.

יש לשים תחפושת המאושרת על ידי מכון התקנים ומסומנת כחוק: בתווית הצמודה יש לרכוש תחפושת ולוודא כי מופיעים על גביה פרטי היצרן והיבואן, וכן קיימות הוראות אזהרה בעברית באופן ברור בזו הלשון: "נבדק בהתאם לתקן הישראלי 562. הרחק מאש. כביסה מבטלת חסינות אש". הוראות אלה וכמובן קיומן, מאפשר לבישת התחפושת בבטחה במהלך ימי הפורים.

כאשר מכינים תחפושות בבית: אין להשתמש בחומרים דליקים כגון צמר גפן ונוצות, בשרוכים ובחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר, ובמסכות המגבילות את שדה הראיה וכאלה שאינן מתאימות לילדים.

במשלוח מנות המיועד לילדים עד גיל 5 שנים, אין לשים מאכלים העלולים לגרום להם לחנק, ביניהם: סוכריות, מסטיקים עגולים, אוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים.

בארגון מאחלים "פורים שמח" לכל בית ישראל, ומסכמים כי אכן כל פורים יכול וצריך להסתיים בשמחה, ללא צער ונזק – אם רק נקפיד על כללי הבטיחות הנדרשים.

תגיות:נפציםפוריםונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה