חדשות בארץ

כך זינקו מחירי הדירות בישראל בעשרות אחוזים

בקרוב יפרסם מבקר המדינה דו"ח על תפקוד הממשלה בנוגע למחירי הדיור בישראל, שבינתיים רק עולים בעשרות אחוזים. מי יישא באחריות?

אא

בקרוב יפרסם מבקר המדינה דו"ח על הכשלים בטיפול במחירי הדיור בישראל, שזינקו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. בכתבה שהתפרסמה בווינט, נערכו השוואות מחירי דירות ותמונת מצב על עליית מחירי הדירות.

לפי נתונים שמציג השמאי הממשלתי, בשנת 2008 נסקו המחירים ביותר מ-50%, וזה לא הסוף, מזהירים כלכלנים. המגמה עשויה להימשך בעיקר לאור החלטת נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, להוריד את הריבית במשק. רק בשנה האחרונה ראינו עליה נוספת של 5% נוספים בערך הדירות.

דוגמה אחת מהכתבה היא בעיר חולון, שם נבדק בניין שבו התייקרו המחירים ביותר מפי שניים. בינואר 2008 נמכרה בבניין ברחוב בן גוריון 20 בעיר דירה בת 4 חדרים ב-731,000 שקל. שבע שנים מאוחר יותר קפץ המחיר של דירה בקומה נמוכה יותר ל-1,470,000 שקל. לעומת זאת, בדירת שלושה חדרים ברחוב גבעת התחמושת 37 בחולון, העלייה הייתה מתונה בהרבה, ובכל זאת גבוהה מעליית המדד בחמש השנים האחרונות והיא עומדת על 33%.

מי יישא באחריות? (צילום: פלאש 90)מי יישא באחריות? (צילום: פלאש 90)

הבדיקות נערכו גם בתל אביב, פתח תקווה, אור יהודה, קרית אונו, אשדוד, וערים נוספות ברחבי הארץ, כשדווקא בירושלים, הבירה, נרשמה עלייה מתונה יחסית, של 12% בלבד.

בליכוד חושבים שהדו"ח העתיד להתפרסם בקרוב, נועד במטרה להכפיש את שמו של נתניהו, ולא סתם מתפרסם לפני הבחירות. הדו"ח מתייחס לתקופת כהונת נתניהו, וכולל גם חלק מתקופת אולמרט. על הטענות הגיבו במשרד המבקר, כי "מבקר המדינה אינו שחקן בזירה הפוליטית. כאשר דו"ח מיוחד מוכן, מן הדין לפרסמו. יודגש שמועד פרסום הדו"ח נקבע זה מכבר. הבחירות לכנסת הן שהוקדמו. עבודת הביקורת מתבצעת במקצועיות ועפ״י שיקולים עניניים בלבד, ואין זה ראוי שעבודת מבקר המדינה ומשרדו יושפעו מלוח זמנים פוליטי. הדו"ח על משבר הדיור עוסק בנושא חשוב שנמצא על סדר היום הציבורי תקופה ארוכה, והמחסור בדירות פוגע קשות באוכלוסיות החלשות. מדובר בדו"ח חוצה ממשלות ומשרדי ממשלה שבדק גורמים רבים המעורבים בנושא. מבקר המדינה קורא לא לעשות שימוש ציני ופוליטי בדו"חות המבקר ומדגיש כי הוא משרת את הציבור כולו כמתחייב מחוק יסוד מבקר המדינה וחוק מבקר המדינה".

תגיות:דיוריוקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה