חדשות בארץ

רק אלימות פיזית כלפי חרדים תעיר את היועץ וינשטיין?

יותר מחצי שנה לקח ליועץ המשפטי לממשלה לענות למכתב של עו"ד מנחם מושקוביץ על הסתה וגזענות נגד חרדים בקרית יובל. בתשובתו הודיע שלא יעמיד לדין את החשודים. חברי העירייה: "אם היה מדובר במקרה הפוך, של חרדים נגד חילונים – התגובה היתה שונה"

אא

קרוב לשנה מנסים חברי מועצת העיר ירושלים להילחם בגוף שנחשד הסתה וגזענות נגד המגזר החרדי. לפני כשנה התפרסם גוף המכנה את עצמו "קרית היובל החופשית", כשמטרתו לגרום לשכונת קרית יובל בירושלים, להישאר חילונית בלבד, ללא נוכחות חרדית כלל – וזאת בניגוד לחוק. הגוף הקים ועד דיור שאיגד תחתיו רשימות דירות שמיועדות להשכרה או למכירה לחילונים בלבד.

אנשי הגוף הצהירו כי יעשו הכל על מנת שהחרדים ייעלמו מנוף השכונה, וזה כולל איתור סטודנטים שיציפו את השכונה במגורים. הם גייסו מתווכי דירות שיפעלו ללא דמי תיווך, ועוד פעולות משמעותיות נגד חרדים. הם ניסו לכסות את פעולותיהם בדרכים חוקיות, אך מטרתם ברורה לכל.

בעקבות כך, פנו חברי מועצת העיר ירושלים, אליעזר ראוכברגר ומיכל הלברשטם, לעו"ד מנחם מושקוביץ, וזה פנה בדרישה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיורה למשטרה לפתוח בחקירה, כדי לאתר את הגורמים הללו ולהגיש נגדם כתבי אישום בעקבות פעולות גזעניות ומסיתות.

כעת, יותר מחצי שנה לאחר פנייתם, עולה כי היועץ וינשטיין נוקט ביד רכה עם המסיתים, ומסרב להעמיד לדין את האנשים העומדים מאחורי "ועד קרית יובל החופשית".

"אין מחלוקת כי תופעה בזויה זו ראויה לגינוי ויש לטפל בה ולעקור אותה מן השורש", כתב במכתבו עו"ד מושקוביץ. "אין ספק כי כל אדם בר דעת מבין היטב כי יוזמות שכאלו כל כולן מבוססות על שנאת האדם, וכל מהותן הינה הגברת הקיטוב והשנאה של האוכלוסייה החרדית והחילונית בעיר ירושלים". עוד הדגיש כי מדובר בפגיעה ב"חוק יסוד כבוד האדם וחירותו", וכן בעבירה על חוק העונשין האוסר עבירות התאגדות לצורך עשיית מעשה שמשמעותו, הן המפורשת והן המשתמעת, הינה להביא לגזענות ו/או להמרדה כנגד ציבור".

"ושוב מתעלמים מההסתה הנעשית כלפי ציבור החרדים, ומהרדיפה הבלתי פוסקת כלפיו", אומרים חברי העירייה. "מדובר בקבוצה של אנשים שעושים כל שבידם כדי להסית, לפגוע ולהדיח כלפי הציבור החרדי בקרית יובל. אם זו איננה עבירה על החוק וזו לא אפליה וגזענות, מעניין מה לדעת היועץ וינשטיין כן נחשב להסתה והמרדה. כנראה שעד שלא תהיה חלילה אלימות פיזית כנגד ציבור חרדי, כתוצאה מההסתה והרדיפה הנוראה הזו, מערכות הצדק לא יתעוררו". 

עו"ד מושקוביץ אומר כי לאחר שילמדו את תשובת היועץ, ישקלו את המשך צעדיהם.

תגיות:חרדיםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה