חדשות יהדות

הושחת קבר בת רבי נחמן מברסלב

אנטשימים מקומיים השחיתו את הקבר של מרת שרה ע"ה, בת רבי נחמן מברסלב, ששופץ רק לפני כחודש. ארגון אהלי צדיקים: נשפץ את הקבר שנית - על אף שמדובר בהוצאות גדולות במיוחד

אא

רק לפני חודש ימים שמחו בארגון אהלי צדיקים לבשר את סיום מלאכת השיפוץ של קבר בתו של רבי נחמן מברסלב, בקרמנצ'וג, אוקראינה.

הרבנית מרת שרה, נולדה בשנת תק"נ לאביה הרה"ק רבי נחמן מברסלב. אביה הגדול היה מפליג מאד בשבח בנותיו: "הם אילנות יקרים מאד". על בתו מרת שרה הפליג במיוחד, ואמר: "בנותי התברכו ברוח הקודש קרוב לנביאות, מבתי שרה אינני מדבר כלל..."

אך בימים האחרונים נחרדו לגלות כי הקבר שעמלו לשפץ ולחדש, לאחר שנים של ניסיונות כושלים, ותחנונים בפני הרשויות המתנכלות, עבר השחתה והרס אנטישמים, והוריד לטמיון השקעה של 15 אלף דולר.

"במשך שנים פעלנו לטובת שיפוץ קבר מרת שרה ע"ה", אומר יהודה זילברמן, מארגון אהלי צדיקים. אנחנו פועלים לשיפוץ וחידוש קברי צדיקים ברחבי העולם, וביניהם גם לבתי קברות יהודים וקברי אחים. לצערנו איננו מספיקים להגיע לכל מקום, אבל משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו, וכמיטב יכולתם של נדיבים שמסייעים לעניינים חשובים אלו".

ההרס והחורבן בתוך האוהל (צילום: אהלי צדיקים)ההרס והחורבן בתוך האוהל (צילום: אהלי צדיקים)

יו"ר האגודה ורב העיר על רקע האוהל עם סיום עבודות ההקמה (צילום: אהלי צדיקים)יו"ר האגודה ורב העיר על רקע האוהל עם סיום עבודות ההקמה (צילום: אהלי צדיקים)

כך בירכו על האישורים שהושגו סוף סוף לחידוש הקבר האמור, ופעלו תוך השגחה פרטית עצומה, משום שישנם הרבה יותר האנשים שרצו לראות את הקבר הזה הרוס ונכחד. יצוין כי לעיריית קרימנצ'וק היתה תוכנית להקים במקום בית החיים, שכונה יוקרתית, ובלבד שלא יוכר המקום כבית עלמין יהודי. תוך השתדלות ופעילות אינטנסיבית עם רב העיר המקומי, הרב סלומון,  נמנע חילול הקודש והחרפה.

כאמור, חודש בלבד החזיק מעמד הקבר על תילו. אנטישמים, ככל הנראה מקומיים, ריססו את המצבה בצלבי קרס ונאצות אנטישמיות. בנוסף, ניסו להצית אש שתשרוף את המקום כליל.

יו"ר אגודת אהלי צדיקים, הרב ישראל מאיר גבאי, אומר כי יחד עם רב העיר הם פועלים במטרה ששהעירייה והמשטרה המקומית ימנעו מעשים חמורים אלו בעתיד. "בקרוב נשפץ את הקבר והאוהל מחדש למרות ההוצאות הגדולות - בתקווה שמעשים כאלו יימנעו בעתיד".

לדברי זילברמן, האנטישמיות אומנם מנת חלקם של יהודים במקום, אם כי לא ברמה של יהודי פריז למשל. לא מחביאים את הכיפות, "אבל המתיחות קיימת כל הזמן, ואנחנו עדים לתופעות אנטישמיות כמו השחתת הקבר הנוכחי. בינתיים הוציאו שנאתם על עצמים ואבנים - כמה שניתן לקרוא כך לקבר, אך אנו מקווים שלא נראה פגיעות חמורות יותר".

תגיות:קבררבי נחמן מברסלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה