אמונה

האם אפשר להשוות לדאעש?

אין הדינים ביהדות דומים לאלו של הנוצרים או המוסלמים, שהיו רוצחים אנשים על ימין ועל שמאל, שורפים נשים בתור "מכשפות", והכל פי גחמת ליבם ודעת מנהיגיהם האכזריים

אא

שלום רב,

במה שונה היהדות מדאע"ש שגם הורגים על זה שלא הולכים בדרך של האל?

* * *

שלום וברכה,

הדרך בה מתנהגים אותם ערבים - אינה דרך התורה, עליה נאמר, שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

חז"ל אמרו שהיהודים הם רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים. בתורה נאמר "ונתן לך רחמים ורחמך" - הקב"ה נוהג במידת הרחמים, ואין מטרתו להעניש. חז"ל אמרו שבית דין שהיתה הורגת אפילו רק פעם אחת בשבעים שנה היתה נקראת בשם "בית דין קטלנית"! כי דבר שכזה לא היה מצוי כלל. התנאים אמרו על עצמם, שאם הם היו דיינים בבית דין - הם לא היו הורגים אדם לעולם! (מסכת מכות דף ז, עמוד א).

ראשית כדי שלא יהיו טעויות - אין היתר ביהדות להרוג איש מזה יותר מאלפיים שנה, וגם לפני כן נאמר בגמרא שבית-דין שהיתה הורגת אדם פעם בשבעים שנה היתה נקראת בית דין קטלנית (!), וגם אז - היו צריכים 23 דיינים כדי לשפוט אדם (!), אזהרה רשמית רגע לפני ביצוע החטא (!), תשובה רשמית מן החוטא המתכוון למרוד (!), שני עדים נאמנים והוכחות.

כך שאין הדינים ביהדות דומים לאלו של הנוצרים או המוסלמים שהיו רוצחים אנשים על ימין ועל שמאל, שורפים נשים בתור "מכשפות", והכל פי גחמת ליבם ודעת מנהיגיהם האכזריים. לא כך היא היהדות, עליה נאמר "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". על כן אומר הנביא בשם ה´ (יחזקאל, פרק יח): "הֶחפוץ אחפוץ מות רשע (?!), נאום ה´ א-לוהים, הלא בשובו מדרכיו וחיה", וכן נאמר "כי לא אחפוץ במות המת נאום ה´".

 עם זאת קיום המצוות אינו דבר פשוט, שכן אמר הנביא בשם ה´ (ירמיהו, פרק לג, כה): "כה אמר ה´, אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי". העולם מתקיים עבור תכלית האדם, ואי קיומה עשוי להביא לכליון העולם. אף על פי כן אנו רואים שפיקוח נפש דוחה שבת, ואפילו ספק פיקוח נפש דוחה שבת. לאור נתונים אלו מובן כי המיתה היתה תמיד האפשרות האחרונה ביהדות. למעשה דיני-נפשות הם כה מפורטים ביהדות, עד שקשה להאמין שאי פעם התבצעה הריגה שכזו במציאות. נראה שחלק מן הדינים ביהדות ניתנו גם בתור "תמרור אזהרה", על פיהם יכול האדם לדעת את חומרת החטאים, למען ידע להתרחק מהם.

חפש בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית". חוברת זו תלמד אותך את ההבדל שבין התורה לכל שאר הדתות בעולם.

שלך בברכה,

דניאל בלס

תגיות:שאלות באמונהדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה